CD: iLounge vol. 1 t/m 5

Hans-Robert (Adagio)
Loungen mag weer! Na de hype in de tweede helft van de jaren negentig lijkt het lounge-genre weer wat op te leven. De cd-serie iLounge 1 tot en met nummer 5 lijkt hier een mooi voorbeeld van. Liefhebbers van lounge komen met de cd's aardig aan hun trekken. Met name eigenaars van mp3-spelers zullen de serie waarderen. De cd's beloven op de voorkant 'made for mp3-player' te zijn en hier is niets van gelogen.

Mp3
Iedere cd bevat namelijk vijftien 'gewone' nummers. Daarnaast bevat iedere cd nog tien extra mp3-tracks die benaderd kunnen worden als je de cd in je computer steekt. Tot slot bevat iedere cd een logincode en password die op de website www.purelounge.net ingevuld kunnen worden. Op deze wijze krijg je per cd nog eens toegang tot tien andere mp3-tracks. In totaal haal je met de vijf cd's dus 175 lekkere relaxnummers in huis, waarvan er honderd dus al het mp3-formaat hebben.

Alle nummers die ik tot nu toe beluisterd heb, kabbelen relaxed je speakers uit en je huis binnen. Het is ideale muziek voor zomers weer: cd'tje in de speler, ramen en deuren open en lekker chillen in je tuin of op je balkon. De meeste tracks die je hoort zijn de verwachte en als zodanig herkenbare chill-outnummers, aangevuld met af en toe een vleugje acid jazz en deep house. Het is prettige liftmuziek waar je je eigenlijk niet aan kunt ergeren, mits je ervoor in de mood bent natuurlijk.

Muzikaal behang
De tracklist en een flink aantal samples zijn hier te vinden. Helaas kun je hier alleen een overzicht vinden van alle audiotracks. Kortom: ben je nog op zoek naar plezierig muzikaal behang deze vakantie, grijp dan je kans. Stop een aantal cd's in je laptop en in je auto en gooi je mp3-speler vol, dan zal je vakantie muzikaal gezien in ieder geval behoorlijk relaxed zijn...

Label Smith & Co / One Trybal Datum: 28 juni 2007 Waardering: