DVD: Waiting

Lars (detulp050)

Shenaniganz is een morsig restaurant ergens in de Verenigde Staten. Het personeel bestaat uit een stel tieners en wordt geleid door iemand die het leiden van een matige franchise ziet als ultiem bewijs voor zijn daadkracht en charme. Het personeel weet echter wel beter en rommelt eigenlijk maar wat aan. Ze begonnen er als studenten, om in de avonduren geld te verdienen, maar werken er nu bijna allemaal fulltime. Geld verdienen in het restaurant, om het vervolgens uit te geven aan feestjes en bier, zo ziet hun leven er zo'n beetje uit. Tot de dag dat een van de jongens, Dean, van zijn moeder hoort dat zijn vroegere evenbeeld behoorlijk succesvol is. Die heeft dan wel niet elke avond een feestje, maar wel een leuke vriendin en een bovenmodaal inkomen. Voor Dean is het de vraag of hij wil blijven serveren of echt wat wil met zijn leventje.

Smakelijk eten!
Het bovenstaande plot zou zomaar afkomstig kunnen zijn uit een zwaarmoedige film over de zin van het leven, maar Waiting is alles behalve zwaarmoedig. Waiting is puur een komedie zoals American Pie en Van Wilder, waarbij de werkelijkheid iets wordt verdraaid en we jonge hoofdrolspelers in hilarische situaties zien. Dat begint al bij de clichés over het restaurantwezen. Wat gebeurt er eigenlijk met je bestelling als je de groente te droog vindt of het vlees te hard? In de keuken van Shenaniganz hebben ze een creatief gebruik van het menselijke lichaam om je maaltijd 'aan te passen'. Ook de filosofische kok, de loserige manager en lekkere dames bieden genoeg stof voor hilarische situaties en soms melige grappen. In Waiting is er geen ruimte voor fijngevoeligheid of subtiele humor; alle grappen worden rauw op je bord gesmeten.

Matig voorafje, lekker hoofdgerecht!
Qua acteerwerk zitten er in deze film, ondanks de bekende namen op de hoes- geen hoogvliegers. De film is binnen het genre bovengemiddeld grappig, maar het duurt wel even voor het geheel op gang komt. De dvd bevat alleen de film en een paar trailers van andere releases. Bij een film als deze was een aantal bloopers wel leuk geweest om te zien, maar we moeten het doen met de kale release. Geen ramp, want de film is ook zonder vermakelijk genoeg als luchtig tussendoortje.

Label: Paradiso H.E. Releasedatum: 22 mei 2007 Kijkwijzer: Waardering film: Waardering extra's: geen,