Boek: Cathy Kelly - Flirten met Fantasie

Chantal (rocha01)
Het voorjaar begint zijn gezicht te krijgen en het is alom bekend dat dan de vlinders in de buik ook weer vaker voorkomen. Wat is er dan lekkerder om dit gevoel kracht bij te zetten dan met een heuse chicklit in een tuinstoel te kruipen, in de zon met een groot glas koude ijsthee met citroen. Het boek van o.a. Cathy Kelly leent zich hier zeer goed voor.

Deze pocket bevat 37 verhalen van bekende en minder bekende Engelstalige auteurs. Denk hierbij aan namen als Fiona Walker, Cathy Kelly, Sarah Harrison en Adèle Parks. Het zijn allemaal verhalen waar de 'gewone' vrouw (huisvrouwen, studentes, secretaresses, reisleidsters, zakenvrouwen etc.) zich veelal wel in zal herkennen. De fantasietjes die worden verteld, zijn stuk voor stuk wel eens bij de moderne vrouw opgekomen om haar misschien wat saaie leven weer wat op te vrolijken. Ze kunnen je soms ietwat ingekakte relatie weer nieuw leven inblazen.
Het boek leest lekker weg, is licht van opzet en vooral voor de chicklitfan een leuke aanwinst. Verwacht niet te veel van het boek op het gebied van diepgang, maar dat is ook niet de insteek. Je zou het boek kunnen neerzetten als bed-, strand- of achtertuinliteratuur. Niet meer en niet minder.
Achter in het boek staan nog wat korte beschrijvingen over de schrijfsters die aan het boek meewerkten. Dit ter informatie van de liefhebber. Is er eentje bij die je aanspreekt, dan kun je wellicht op zoek naar andere boeken van deze persoon.

Uitgever: Uitgeverij BZZZTôH - Zilver Pockets ISBN: 9789041761910 Pagina's: 320 Waardering: Waardering: