Boek: Anne Hampton - Het No-Nonsense Dieet-Boek

Patrick (maduropa)
SubheaderIn de tijd dat Montignac alweer ver achter ons ligt, een flink gedeelte van Nederland in de ban is geweest van het Atkins-dieet en Sonja Bakker veelvuldig te zien is op de TV, is het No-Nonsense Dieet-boek van Anna Hampton opnieuw uitgegeven. Geen nieuwe en revolutionaire dieetmethode waarbij je afvalt door het eten van veel aardbeien en chocola, maar een boek over de zin en onzin van de vele soorten diëten.

Diëten gaat voor de meeste mensen over te dik zijn en het willen afvallen. Het te dik zijn is dan weer een rekbaar begrip als je bijvoorbeeld kijkt naar Anorexia of Boulimia. Daarnaast wordt er ook geschreven over de vele diëten die in de loop der tijd zijn ontstaan, en waarom de meeste niet correct zijn. Daarbij beschrijft Anna Hampton waarom die onzin-diëten niet werken, en wat bij een aantal diëten het zwakke punt is, maar ook wat het sterke punt kan zijn. Ook het Atkins- en het South Beachdieet komen voorbij in dit boek, waarbij een heldere uitleg gegeven wordt wat deze diëten allemaal doen. Vooral over het South Beach-dieet is de schrijfster wel enthousiast, en daarvoor geeft ze zelfs een aantal recepten. Daarnaast gaat het boek ook nog over hoe je jezelf kunt motiveren, en de vele valkuilen. Ook hoe de glycemische index werkt staat beschreven, en uiteraard is er ook een lijst opgenomen met de glycemische index van dagelijkse voedingsmiddelen.

Het boek is luchtig geschreven, en ligt dus niet zwaar op de maag. Toch zeer belangrijk voor een dieetboek. Dat het South Beach-dieet veel aandacht krijgt maakt dit boek overigens niet bevooroordeeld. Eigenlijk kan iedereen zijn of haar voordeel doen met de informatie. Zo kun je met de informatie over de glycemische index je eetpatroon al goed aanpassen. Ook staan er veel do's en dont's in beschreven. De combinatie van de uitgifte in pocket en de daarbij horende lage prijs van 7,95 euro maakt dit toch echt een aanrader. Na het lezen hoef je niet naar de winkel te lopen om allerlei "smakelijke Anna Hampton-shakes" of recepten te kopen, maar volg je de hints naar de online informatie en ga je gewoon lekker en gezond leven.

Uitgever: Uitgeverij Maarten Muntinga ISBN: 9789041761669 Pagina's: 224