Boek: Nicole Bailey - Pocket Kama Sutra

Phedre77
Van de Kama Sutra heeft inmiddels iedereen wel gehoord en tegenwoordig krijgt echt niet iedereen meer een giechelbui van het woord. Het boek bestaat al zo'n 2000 jaar (meningen zijn verdeeld, de schrijver Vatsyayana leefde waarschijnlijk tussen de 1e en 4e eeuw na Christus) en bestaat uit zeven boeken, waarvan in feite slechts één over seks gaat. Nicole Bailey schreef eerder 100% Kama Sutra en komt nu met een leuk uitgevoerd cadeausetje van twee boeken: Pocket Kama Sutra en 69 ways to please your lover.

Pocket Kama Sutra - bedgeheimen voor moderne minnaars
Dit kleine boekje geeft na een korte inleiding alle ins en outs van 52 posities uit de Kama Sutra, onderverdeeld in vier hoofdstukken: Langzaam & gevoelvol, Snel & gepassioneerd, Diep & erotisch en Avontuurlijk & opwindend. Elke houding wordt kort uitgelegd en verduidelijkt met een foto. De namen van de houdingen variëren van het saaie 'eerste houding' tot het spannende 'Kama’s Wiel' of 'Coïtus van de koe'. De posities zien er niet moeilijk uit (met uitzondering van een handjevol standjes), maar verschillen ook niet altijd erg veel van elkaar.

69 ways to please your lover - sekstips voor ultiem genot
Bestaande uit drie delen (Acties, Erogeen en Zintuiglijk) probeert dit boek de lezer te vertellen wat nu lekker is tijdens de seks. De titels van de hoofdstukken spreken voor zich. 'Acties' gaat over wat je allemaal kunt doen, spelen, kietelen, kussen, et cetera. Het hoofdstuk 'Erogeen' behandelt de erogene zones, maar noemt hier slechts de bekende zones: oor, mond, teen, clitoris, penis, et cetera. In 'Zintuiglijk' vertelt Bailey wat je allemaal kunt doen met champagne, rozenbladeren en zijden sjaaltjes. Dat hadden we nog nooit gehoord, he?

Alhoewel beide boekjes erg leuk zijn uitgevoerd en de foto's van John Davis echt erg mooi zijn, is het vervelende grote lettertype dat je af en toe voorgeschoteld krijgt erg irritant. Daarnaast is de toon van de uitleg bij de houdingen en methoden een tikje saai en doen de beschrijvingen soms medisch aan. Hier en daar krijg je de indruk dat de auteur probeert een stel kinderen toe te spreken. De foto's zijn echt om te smullen en misstaan niet op een nachtkastje, maar die tekst gaat je echt op de zenuwen werken (en dan wel de verkeerde). Wellicht is het handig om gewoon maar één keer de beschrijving door te lezen en vervolgens alleen op de foto's af te gaan en je eigen swing eraan te geven. Dit setje krijgt het voordeel van de twijfel en krijgt drie sterren, maar dat is grotendeels te danken aan de mooie foto's en de leuke uitvoering en zeker niet aan de tekst.

Overigens vind je op een googletocht met de woorden 'pocket+Kama+Sutra' ook een vrijwel identieke titel, de Pocket KamaSutra. Dit is echter een programmaatje voor de Pocket PC, waarmee je door middel van grappige kleipoppetjes, die de verschillende posities voor doen, de Kama Sutra kunt leren. Dit heeft dus NIETS te maken met deze Pocket Kama Sutra, maar het is wel een stuk amusanter!

Uitgever: The House of Books ISBN: 904431596x Pagina's: 144/142 Waardering: