DVD: Apollo 13 1/3

Patrick (maduropa)
De aarde is pissed-off op alle inwoners, en gebruikt zoveel mogelijk middelen om de bewoners om zeep te helpen. Maar als eekhoorns en grote rollende stenen niet genoeg zijn, wat neem je dan voor maatregelen?. Juist, een gigantische meteoor, beladen met natuurrampen zoals tornado's, tsunami's en vulkanen koerst in het heelal richting de aarde. Alleen Harry Bottoms kan een team van specialisten samenstellen die de wereld kan redden.

Disaster
Uiteraard ontbreekt het "Hero Shot" niet in deze film.

Het moge duidelijk zijn: deze omschrijving moet op een parodie slaan, dat kan niet anders. Ook als je de hoes bekijkt, is het al snel duidelijk wat voor type film het is. Zo zijn meerdere grote namen vermeld, waarbij meteen de tekst "The following actors are missing!!!" eronder staat. De film zelf is een animatiefilm met poppetjes, dus wat het script betreft is er veel vrijheid te nemen, getuige de gruwelijke verminkingen tijdens de eekhoornscène. De band Mötley Crüe verschijnt ook in de film. Terwijl de groep specialisten de ruimte ingaan met het ruimteschip Cola1 (met dank aan de sponsors), besluit de band om op het punt van inslag het allerlaatste rockconcert op de aarde te geven. De titel, hoe toepasselijk, is "The Earth is Fucked-Tour".

Disaster
Wees gerust, in de film is het niet gecensureerd.

Een flinterdun verhaal hoeft niet per se slecht te zijn, getuige het succes van o.a. de vele Scary Movie en de Hot Shots-films. Maar helaas slaat deze film de plank helemaal mis. Op een enkel moment is het decor heerlijk gedetailleerd en vol met grappen, op het andere moment is de humor zo banaal en de afwerking ontzettend slecht. Om over de portie seks die ze in de film hebben gestopt nog maar te zwijgen, tenzij je natuurlijk helemaal opgewonden wordt van het uitkleden van een barbiepop. Zelfs de overacterende Captain Guy Kirk, onmisbaar voor elke "space"-parodie, kan geen sympathie opwekken voor deze film. Heel erg jammer, want ik had me verheugd op heerlijk leuke onzin.

Disaster
Mötley Crüe: Nikki Sixx, Vince Neil, Tommy Lee en Mick Mars

De personages en stemmen:
Harry Bottoms - Jim Cummings
General Washington - Glenn Morshower
Jean-Paul Bidet - Danny Mann
B-M Man - Danny Man
V.D. Johnson - Steve Mackel
Sandy Mellons - Jeannie Elias
Hanukah Jonze - Heather Capps
Donkey Dixon - Isaac Singleton, Jr.
Guy Kirk - Jim Cummings
Houston - Glenn Takajian
Dr Steven Mocking - Matt Sullivan
The President - Glenn Morshower

Daarnaast verzorgen de bandleden van Mötley Crüe hun eigen stem. De film is in Amerika uitgebracht onder de naam Disaster!, wat eigenlijk een zeer toepasselijke naam is voor de gehele film. Het is duidelijk dat je deze film beter kunt laten staan in de winkel, tenzij je een enorme fan bent van Mötley Crüe en alles wat Tommy Lee doet.

Label: RCV Releasedatum: 6 december 2006 Kijkwijzer: Waardering: