DVD: Imagine Me and You

Lars (detulp050)
De damesliefde is nou niet echt het meest gekozen thema binnen het genre van de romantische komedie. Toch is één van de grotere romantische titels van het afgelopen jaar een film over de opbloeiende liefde tussen twee dames. Een onmogelijke liefde, want één van de vrouwen is pas net getrouwd. In Imagine Me & You zien we hoe Piper Perabo en Lena Heady worstelen met het gevoel van een onmogelijke en ware liefde. De film is sinds kort op dvd verkrijgbaar.

Op haar huwelijksdag maakt Rachel (Piper Perabo) kennis met de frivole en charmante Luce (Lena Heady). Het klikt al gelijk tussen de twee en even denken ze dat ze de beste vriendinnen kunnen worden. Rachels hart leidt haar echter naar een heel ander gevoel. Ze is er zelf van beduusd; vindt ze Luce nou gewoon een leuke meid om mee op stap te gaan of begint ze nou echt vlinders in haar buik te krijgen? Hoe zal haar omgeving daar op reageren, of haar kersverse echtgenoot? Het resultaat is een geslaagde romantische komedie met een dramatische kant, waarbij je als kijker iets dieper gaat dan een luchtige romance.

In Imagine Me & You wordt de liefdesrelatie tussen twee vrouwen niet per se neergezet alsof het iets heel aparts is. De twee vrouwen leren elkaar kennen zoals mannen en vrouwen elkaar ook ontmoeten en bouwen vanaf de eerste kennismaking een intieme band op. Dat is dan ook gelijk het enige originele aan de film, want voor de rest is het verhaal vooral opgebouwd uit genrematige cliché's, tot de slotscène aan toe. Gelukkig weet vooral Piper Perabo de show te stelen, door haar ingetogen acteerwerk en haar wonderbaarlijk kloppend Engels accent. De vergelijking die de marketingmachine achter Imagine Me and You maakt met films als Notting Hill en Four Weddings and a Funeral is ongepast. Qua humor is er simpelweg te weinig ruimte vrijgemaakt in Imagine Me and You en wanneer er wel iets grappigs gebeurt is het vooral goed voor een glimlach.

De release op dvd, op een enkele disk, is zoals we inmiddels gewend zijn van RCV: zonder extra's en zonder menu. Jammer, maar gelukkig zijn de beeld- en geluidskwaliteit dik in orde.

Alhoewel Imagine Me and You aan zo'n beetje alle cliché's binnen het genre voldoet is er toch ruimte voor dat beetje extra. Dat zit hem niet alleen in de opbloeiende verhouding tussen twee vrouwen, maar ook in de ingetogenheid waarmee het verhaal zich ontvouwt. Piper Perabo draagt samen met Lena Heady de hele film, maar jammer genoeg laat het script te wensen over.

Label: RCV Releasedatum: 29 november 2006 Kijkwijzer: