Boek: Internet dating gids - Kars Jol en Diana Mars

Elspeth (Silmarwen)
Veel FOK!kers zullen er ondertussen wel ervaring mee hebben. Je ontmoet iemand op het internet, raakt aan de praat, gaat een keer bellen en uiteindelijk een meeting. Of het dan liefde is of niet, moet natuurlijk maar blijken. In mijn geval wel en we gaan zelfs 15 mei trouwen. Internet is dus een mooi medium om mensen te leren kennen als het in het echte leven niet wil lukken omdat je te verlegen bent of om een andere reden. Maar hoe werkt dat internetdating nou, zijn er websites voor en hoe en wat moet je in vredesnaam doen!? Geen paniek, De internet dating gids is er om je te redden, of toch niet?

Nederland barst op dit moment van de singles, er zijn er zelfs 2,4 miljoen in Nederland alleen. Daar zou toch iets voor jou tussen moeten zitten? Veel mensen kiezen dan ook voor het online daten via datingssites alleen is dat best een ondernemening. Want wat vertel je over jezelf en wat niet, hoe spreek je mensen aan en natuurlijk de kernvraag: hoe zorg je ervoor dat je niet een of andere creep aan de haak slaat. Internet dating gids bespreekt al deze problemen en nog veel meer.

Het boek is verdeeld in een aantal hoofdstukken. Internetdating van taboe tot hype. Lange tijd heeft het geduurd voordat internetdating serieus werd genomen. Internetdating is toch voor de sulletjes onder ons of erg gevaarlijk.

De internet dating gids gaat vervolgens verder met het uitleggen van dating-websites. Wat is het, hoe gebruik je het, is het gratis, is het anoniem? Op al deze vragen vind je antwoorden en vervolgens nog wat tips. In het hoofdstuk wat erop volgt gaat De internet dating gids in op welke factoren het internetdaten tot een succes maakt. Eigenlijk staan er tips in die je zelf ook had kunnen bedenken. Je moeten weten wat je wil en nee durven zeggen.

Dan komt het echte werk: kijken het inschrijven en aanmaken van je profiel. Je krijgt tips over je nickname, je basisgegevens, wat je zoekt, wat je erin moet zetten, hoe je het erin moet zetten et cetera. Ook staan er wat voorbeeldprofielen in. Altijd handig natuurlijk, maar niet bijster orgineel. Toch is het wel prettig om een leidraad te hebben.
Het belangrijkste op een dating-website is natuurlijk het zoeken en het gevonden worden en dat beslaat het volgende hoofdstuk dan ook. Vaak staan er enorm veel mensen ingeschreven, dus waar ga je naar zoeken en waar begin je eigenlijk.
En dan komt het aller belangrijkste; het leggen en onderhouden van contacten, want daar draait het allemaal om. De internet dating gids geeft je allerlei tips en trucjes om je contact tot een succes te maken en te laten leiden tot een ontmoeting, dat is dan ook meteen het volgende hoofdstuk. De ontmoeting baart meestal de meeste kopzorgen. Wat als het een seriemoordenaar is, of zijn of haar foto niet klopt en nog veel meer vragen. Het boek beslaat alles, je kleding, wat je meeneemt, hoe je je gedraagt en wat wel en niet te zeggen.
Dan natuurlijk de grote vraag na de date, wat nu? Weer bellen, valt hij of zij wel op je en allerlei beginnende-relatie tips.

De internet dating gids eindigt met een aantal bijlages. Reviews van internetdating-websites (en FOK! staat er niet tussen, maar we zijn dan ook geen echte dating site). Overige dating-websites, spiekbriefje voor het maken van een profiel, voorbeelden van profielteksten en introductiebrieven, regels met betrekking tot veilig daten, datiquette en singles in Nederland: de statistieken.

De internet dating gids beslaat eigenlijk wel elk denkbaar aspect aan het internetdaten. Daarom is dit boek een aanrader voor mensen die nog niet zo goed weten hoe en wat en minder bekend zijn met het internet. Voor de die-hard daters onder ons is dit boek geen verrijking, maar zeker wel voor de beginners. Veel succes met daten!

Uitgever: Uitgeverij Elmar ISBN: 9038916604 Pagina's: 168