Boek: Jackie Collins - Zoete wraak

Miranda (Randa_v)
Jackie Collins laat in dit boek weer drie sterke vrouwen de hoofdrol spelen. Alle drie komen ze uit het wereldje van Hollywood.

Als eerste hebben we Shelby Cheney (32), een actrice die oorspronkelijk uit Groot-Brittannië komt en haar carričre beproeft in Hollywood. Haar laatste film is een groot succes, misschien zelfs wel een oscarnominatie waard. Ze is getrouwd met Linc Blackwood, een acteur met een sterke zucht naar drank, drugs en vrouwen. Linc is in zijn carričre niet zo succesvol als zijn vrouw en daardoor waarschijnlijk ook een beetje jaloers. Na de nodige negatieve publiciteit van paparazzi-foto's van compromitterende houdingen met hun tegenspelers, loopt het mis tussen beide. Zal dit huwelijk nog te redden zijn?

En dan hebben Lola Sanchez (24), die in korte tijd met veel moeite een carričre heeft opgebouwd. Op een feestje heeft ze, voor ze actrice werd, ooit een nacht iets gehad met Linc Blackwood. Haar herinneringen aan die tijd zorgen ervoor dat ze eigenlijk wraak wil nemen. Daarom zorgt ze ervoor dat Linc in haar nieuwe film gaat spelen. Ze is nu getrouwd met een saaie man Matt Seel, ooit toptennisser, die nu van haar centen leeft. Na 5 maanden huwelijk wil ze eigenlijk terug naar degene die ze van haar familie en werknemers heeft moeten verlaten, de spannende Latino Tony Alvarez. Nadat ze gezorgd heeft dat haar advocaat Matt gaat vertellen dat ze wil scheiden gaat ze terug naar Tony, maar of dat een goede keuze is?

Als laatste hebben we Cat Harrison (19), een jonge veelbelovende schrijfster en regisseuse die gaat beginnen aan haar tweede film. Ze is al enkele jaren getrouwd met de rockster Jump Jagger die aan het toeren is in Australië. Jump heeft haar gered van de drugs en haar laten zien dat het ook anders kan. Na een bezoek aan Cannes verrast ze hem met een bezoekje, al was dat niet waar zij op hoopte. Ze besluit te scheiden en werkt verder aan haar film met grote acteurs erin en een mooi budget. Een van de acteurs, Nick Logan is toch wel heel erg leuk, maar heeft wel elke lunchpauze een ander meisje in zijn trailer heeft zitten. Als het serieus lijkt te worden tussen hun beide weet ze niet of ze er goed aan doet. Zal hij ook daadwerkelijk voor haar kiezen?

Jackie Collins woont in Beverly Hills tussen de sterren. Ze heeft ondertussen al 23 boeken op haar naam staan en staat al meer dan 20 jaar aan de top. Collins heeft haar succes te danken aan de onverbloemde wijze waarop ze over het intieme leven in Hollywood vertelt. Glitter en glamour, gepassioneerde liefdesaffaires, afgunst en hebzucht, moord, seks en lust zijn de vaste elementen in haar boeken.

Ze is geboren en getogen in Londen in het theatermilieu. Het schrijven zat haar al vroeg in de vingers, want toen ze jong was krabbelde ze al gedichtjes in haar dagboek. Net als haar zus Joan Collins heeft ook zij geprobeerd om actrice te worden te worden in Hollywood. Het lukt haar in eerste instantie wel, maar ze besloot toch terug te gaan naar het vak van schrijfster. In 1969 gaf ze haar eerste boek uit "The world is full of married men". Haar internationale doorbraak kwam in 1983 met het boek "Hollywood wives". "Hollywood wives" werd verfilmd, net als veel van haar boeken.

Een boek vol glitter en glamour over Hollywood is wel een boek wat veel aandacht trekt en het eenvoudige verhaal is prettig om te lezen, het maakt je nieuwsgierig. Zeker als je weet dat Jackie Collins met inside-informatie werkt. Alleen jammer dat in elk hoofdstuk meerdere verhaallijnen staan. Het maakt het voor mij lastiger om bij het boek te blijven.
Voor de fans van Jackie Collins zal dit echt wel weer een aanrader zijn, maar mensen die haar niet kennen en niet geďnteresseerd zijn in dit soort verhalen zou ik het niet willen aanraden.

Uitgever: Unieboek ISBN: 90 269 8481 2 Pagina's: 432