DVD: Resident Evil: Apocalypse

Kenneth (Knut)
Het gaat dus weer mis met het T-virus, net zoals in de voorganger is het bedrijf Umbrella in staat zichzelf in grote problemen te krijgen door te experimenteren met biologische wapens. Waar het de vorige keer alleen maar een eigen laboratorium was is het deze keer veel erger, de hele stad raakt besmet met het virus. Alice (Milla Jovovich) wordt wakker en beseft zich al snel dat de dode mensen niet meer dood blijven.

Eén van de leuke dingen aan deze film is dat je niet alleen het verhaal meemaakt van Alice, haar manier van werken is duidelijk en doeltreffend, maar je ziet ook het verhaal uit het oogpunt van politieagente Valentine (Sienna Guillory). De paden van Valentine en Alice kruisen elkaar en uiteindelijk strijden ze voor hetzelfde doel, het zoeken en redden van een meisje.

Er is namelijk iemand die ze een weg uit de hermetisch gesloten stad biedt in ruil voor het redden van zijn dochter. Dr Ashford (Jared Harris), die, tegen de wil van Umbrella in, contact legt met mensen in de drukke stad, zorgt ervoor dat er nog hoop tot overleven is. Zowel een paar in de steek gelaten soldaten als de groep met Alice erin krijgen de keuze om het meisje te redden, of verloren te gaan in de opruimende atoomexplosie.

De film is op zich niet heel erg verrassend en als je deel één ooit hebt gezien, weet je precies waaraan je begint als je deze DVD in je speler schuift. Het enige verrassende aan deze film is project Nemesis, een twist die ik zelf niet verwacht had. Wat dat project is, is duidelijk zodra het je scherm op komt lopen, een leuke twist dus.

Op zichzelf staand is deze film ook nog best kijkbaar en ik moet zeggen, als vervolg is het precies wat ik verwacht had. Het enige dat ik jammer vind, is dat er teveel van dit soort films achter elkaar zijn uitgekomen de laatste jaren. Mijn waardering blijft dan ook hangen op een redelijk.

De DVD heeft verder geen extra's en jammer genoeg is de enige ondertiteling keuze "Nederlands of geen". Deze DVD is dus helaas voorzien van alleen een film, geen poespas of intrigerende documentaires. Een gemis bij een heleboel uitgaven, de film is voor de liefhebber echter meer dan genoeg om de adviesprijs van 15 euro neer te leggen.

Label: Paradiso Entertainment Releasedatum: 28 juli 2005
Kijkwijzer: Waardering: Redelijk