Event: Koninginnedag - Museumplein 2005

Michel (TripleM)
Er vielen nog wat regendruppels uit de lucht toen we 's morgens op het Centraal Station waren aanbeland, de mensenmassa bewoog zich dan ook een beetje tam door de straten, richting de diverse bestemmingen. Eenmaal wat verder de stad in waren de gevolgen van het eerste alcoholmisbruik al merkbaar. Snel door naar het Museumplein, dit jaar de blauwe ballonnen volgend. Handig voor de vele mensen die hun weg normaal al niet kunnen vinden, laat staan op Koninginnedag.

Om twaalf uur begon het programma op het Museumplein. Radio 538 had voor een aardige line-up gezorgd: allerlei soorten muziek, met acts voor jong en oud! Na Narcotic Trust, die maar een nummer 'deden', kon The Sunclub de zon niet tevoorschijn toveren. Het weer zou de hele middag wisselvallig blijven, zonder al te veel zon en zonder al te veel regen. Raffish zag er leuk uit, maar een van de zangeressen zong zo vals dat ik heel wat scheve gezichten in het publiek zag. Collega's Men2B deden het al niet veel beter met een ongeinspireerd optreden. Meo, een nieuwe gehypte act en Starkoo, zorgen al met al voor een matig eerste uur. Vooral het jongere publiek leek zich er niet zo aan te storen, maar de iets serieuzere muziekliefhebber wachtte ongeduldig op wat nog komen zou.

Het tweede uur was er al wat meer leuks te zien en te horen. Veldhuis & Kemper, met vrijwel dezelfde nummers als precies een jaar geleden, speelden goed en ook Brainpower zette een leuk optreden neer! Het Feestteam, wat jammer nou. Carnaval is al even voorbij, maar toch zag ik rare kostuums en dansmariekes. Niets voor mij dus, Ali B & Brace maakten het publiek gelukkig veel enthousiaster.

Van het derde uur was eigenlijk alleen het eerste deel de moeite waard. Krezip, net klaar met hun nieuwe album, speelde hun nieuwe single en nog een ander nieuw nummer en deed dit overtuigend. Special D deed wat hij altijd doet; wat zwaaien en lachen van achter zijn draaitafels, die niets doen. De hitmix doet zijn werk terwijl de danseressen het publiek afleiden. Wat de Gebroeders Ko alweer op Koninginnedag te zoeken hadden mag iemand me uitleggen, die fietsbel en die toeter kunnen me gestolen worden. De hoogzwangere zangeres van Lasgo straalde weinig enthousiasme uit, dat wordt een zware bevalling!