DVD: Wild Things 3

Lars (detulp050)
Eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat er precies gezegd gaat worden over de film, of wat er precies gaat gebeuren in de film. De aandacht gaat bij Wild Things 3 namelijk niet uit naar het verhaal of naar eventueel diepere betekenissen. Nee, deze film is enkel bedoeld als eye-candy. Verwacht geen thriller die je op het puntje van je stoel doet belanden of een ingewikkeld plot waarbij je regelmatig even terug zal spoelen om te kijken hoe het ook al weer zat, nee, deze film draait enkel om mooie vrouwen in een mooie omgeving. Bikini's, natte t-shirts en een skinny-dippend trio in een zwembad zijn de enige factoren die er toe lijken te doen in deze film.

Wáár hebben we dat toch eerder gezien...

Het verhaal van Wild Things 3 is dus ondergeschikt aan hetgeen je te zien krijgt. Was Wild Things 2 qua opzet bijna identiek aan het eerste deel uit de serie en dus zou je verwachten dat deel drie een iets andere weg in zou slaan, dan heb je het mis. Ook Diamonds in the rough lijkt qua opzet weer op de twee voorgangers. Wat dat betreft biedt deze film dus niets nieuws voor hen die de andere delen al eens gezien hebben. Enkel de acteurs zijn bij elk deel anders en dat maakt de film er niet beter op; weliswaar ziet iedereen er charmant uit in bikini (behalve de mannelijke acteurs uiteraard), ze moeten toch ietwat onder doen voor Denise Richards en Neve Campbell.

Alhoewel er toch een acteur meespeelt die wél een bikini draagt

Wild Things 3 gaat over Marie (Sarah Laine) en Elena (Sandra McCoy)die met list, bedrog en hun seksualiteit allerlei dingen gedaan proberen te krijgen. Hun hoogste doel is om twee diamanten te bemachtigen die de stiefvader van Marie in zijn bezit heeft en waarvan Marie vindt dat ze aan haar toebehoren. Elena lokt Jay in de val door tegen hem aangifte van verkrachting te doen en dwingt hem de diamanten op te geven. Dit verhaal is eigenlijk niet meer dan een kapstok voor licht erotische fragmenten en dames in luchtige kledij.

"...kapstok voor licht erotische fragmenten..."

De uitgave op DVD is qua beeld- en geluidskwaliteit dik in orde, al is er bij de wat donkere beelden soms wel sprake van wat korrelige vlakken. Ook de vormgeving van de menu's ziet er strak uit. Qua bonusmateriaal is er echter weinig te beleven, je kunt alleen kijken naar de trailers van deze en een paar andere films. Wel kun je ervoor kiezen om de film in een andere taal te beluisteren. Ook zijn de ondertitels in meerdere talen te lezen. De film duurt 83 minuten. Wild Things 3 moet je kijken als je niet echt wat te doen hebt en wel wat charmante dames op je televisie wilt bekijken. Voor het verhaal hoef je het niet te doen, want dat verschilt weinig met haar voorgangers.

Label: Sony Pictures Releasedatum: 29 mei 2005 Waardering:

Must See/Buy