Boek: David Beckham - Mijn Verhaal

Angel (Angelic1)
David Robert Joseph Beckham, geboren op 2 mei 1975 te Londen, is één van de best betaalde voetballers ter wereld. Zijn vermogen wordt geschat op 57 miljoen euro. Tesamen met zijn vrouw is hun vermogen goed voor meer dan 100 miljoen euro.

Het boek heeft in het Engels de titel 'My Side' en is het openhartige verhaal van één van de grootste sterren uit het hedendaagse voetbal.
Door de vele media-aandacht lijkt het alsof wij alles al over hem weten, maar nu blijkt dat dat niet het geval is. Wie de voetballer David Beckham analyseert, ziet een heleboel tekortkomingen. Hij is niet erg snel, heeft geen echte individuele actie en evenmin een tackle, kan niet koppen en eigenlijk ook niet verdedigen. Toch is Beckham een ster, want wat hij wel kan, kan hij namelijk erg goed. Met zijn rechterbeen weet Becks de bal neer te leggen waar hij wil en hij heeft ook het inzicht om die kwaliteit optimaal te benutten. Hij schrijft over de extreme media-aandacht, mode, de toekomst en ook over een aantal doodsbedreigingen. In het boek vertelt de middenvelder dat hij zijn oud-trainer Alex Ferguson wilde aanvliegen nadat deze in de kleedkamer een schoen naar Beckhams hoofd had geslingerd. "Ik denk niet dat ik ooit in mijn leven in die mate de controle over mezelf kwijt was. Ryan Giggs, Ruud van Nistelrooy en Gary Neville stonden op om me tegen te houden. Het leek wel een scene uit een gangsterfilm", vertelt Beckham. Dit was een belangrijke reden voor de middenvelder om Manchester United te verlaten. Beckham vertelt in zijn biografie ook dat hij op het punt heeft gestaan om het voetbal helemaal vaarwel te zeggen.

Door het boek krijgen we beeld van de jeugd van een idool, de ontwikkeling van puber naar een volwaardige carrière als voetballer, waarin een familiaal leven zeker nog zijn plaats vindt. Een kijk op de faam en de roem, en de dieptepunten. Ook krijgen we door het boek kijk op die andere vedette, Victoria, en het gezinsleven van de Beckhams.