CD Review: ID&T Yearmix 2003

Claudia Angenent
Het is nu ondertussen alweer December en iedereen bereidt zich al voor op de jaarswisseling. Het einde van 2003 staat al weer voor de stoep. Tijd dus voor de platenlabels om alle jaarmixen uit te brengen. Zo kreeg ik ID&T Yearmix 2003 op mijn deurmat. 2003 was zeker het jaar voor namen zoals Laidback Luke, Rank 1, T. Raumschmiere, Deepack en nog veel meer. Maar laten we ook niet de grote feesten vergeten zoals Trance Energy, Sensation white en black, Tiësto in concert, Mysteryland, Thunderdome, en Inncity van afgelopen weekend.

Terwijl het nu buiten begint te sneeuwen doe ik de CD in mijn CD-speler. De eerste paar seconden van track 1 is een mengelmoes van allerlei tracks gevolgd door "make luv" van Room 5. Zonder dat ik het eigenlijk door heb ben ik alweer keihard aan het meezingen, en geloof mij daar moet je eigenlijk niet blij mee zijn. De CD is goed opgebouwd, hij begint met de ID&T lounge muziek zoals ID&T radio die overdag draait gevolgd door trance die dan weer overloopt in hardstyle. Zeker een goed opgebouwde CD.

Ondertussen ben ik alweer aangekomen bij track nummer 9 van het album "Gia" van Despina Vandi. Het nummer met de oosterse invloed die je deze zomer vast en zeker een paar keer gehoord moet hebben. Mijn herinnering bij dit nummer neemt mij mee terug naar Bloomingdale van de zomer. Zon, zee, strand en heerlijke muziek. Track nummer 13 moet iedereen die naar Dancevally is geweest wel herinneren. Het is namelijk de theme of Dancevally 2003 geweest, en hiermee bedoel ik natuurlijk "We Can't Get Enough" van Laidback Luke.

Nu we toch bezig zijn met anthems van grote feesten uit 2003, zo kom je ook "Venus (Meant To Be Your Lover)" tegen en volgens mij was die van Tiësto in concert. Maar het zou absoluut geen jaarmix zijn zonder "The Anthem of sensation 2003" en "Carnival E.P." van Cave ook wel beter bekend als anthem van Innercity 2003. Vnaf dat moment is het moeilijk om stil te blijven zitten op je stoel en gewoon te luisteren naar de CD. Verder kom je nog veel bekende nummers tegen zoals "No Regular" van Ricky Fobis, "Del c:/*.mp3" van Marco V, "Monstertruckdriver" van T. Raumschmiere en echt nog veel meer bekende nummers van afgelopen jaar. De CD wordt orgineel afgesloten met "Just Begun" van DJ Duro.

Deze yearmix CD is goed in elkaar gemixed en heeft echt werkelijk alle "hits" van 2003 op de CD staan. Stiekem mis ik nog bepaalde nummers zoals "connected" van Paul van Dyk, "Hardstyle Baby" van The Prophet op de CD. Maar goed je kan niet alles hebben. Persoonlijk vind ik dit een van de beste yearmixen van ID&T. Er zit voor elke dancefreak wat in. Deze CD gaat bij mij in ieder geval nog meerdere keren gedraaid worden, en ik zal stiekem elke keer weer meezingen.

Cijfer
Deze CD krijgt van mij een 9.

Namens deze kant: Nog een fijne kerstdagen!