Preview: Fuego!, Flames of Passion

Angel (Angelic1)
Fuego!, Flames of Passion is een vurig dansspektakel van Compańia de Danza Carmen Mota. Topchoreografe Mota laat in haar nieuwe show, die in Nederland de wereldpremičre beleeft, de traditionele en moderne Spaanse dans samensmelten. Twintig jonge dansers brengen met een knipoog naar Spaanse klassiekers zoals de flamenco een meeslepende voorstelling, een samenballing van kracht, verleiding, passie en energie. Mota overtuigt niet alleen met haar originele choreografieën, waarin ze suggestieve en sensuele beelden afwisselt, maar ook met haar kleurrijke, modern-klassieke kledingontwerpen, de geraffineerde belichting en de muziek waarin opzwepende mediterrane ritmes verrassend samengaan met bijvoorbeeld Carl Orffs Carmina Burana en Dire Straits' Private Investigations.

Carmen Mota, die meer dan honderd dansers opleidde, toerde eerder succesvol door onder meer Spanje, de Verenigde Staten, China en Canada. Haar kleurrijke, gepassioneerde en flamboyante producties kregen overal lovende kritieken. Die kreeg ze ook als creatieve kracht achter eenmalige evenementen in Sporting Club Monaco en het Millennium Evenement bij de Berlijnse Reichstag. Mota begon haar carričre als zeventienjarige soliste bij het gezelschap van de Spaanse danser Antonio. Later vroegen grootheden zoals Lola Flores en Carmen Amaya haar om hun shows te choreograferen waardoor ze internationaal doorbrak. Momenteel is Carmen Mota de artistiek leidster van vijf internationale dansgezelschappen in Tenerife, Mallorca, Malaga, Libanon en Monte Carlo.

Tijdens de premičretournee door Nederland, georganiseerd door Charles Aerts Theatre Productions en General Entertainment Associates, doet Fuego!, Flames of Passion in november achttien steden aan. Kaarten voor die shows zijn te bestellen via de plaatselijke theaters (zie de website van Fuego!). Zaterdag 15 november is de officiële, internationale premičre in Pepsi Stage naast de Amsterdam ArenA. Kaarten voor die feestelijke voorstelling zijn te reserveren via: 0900 0194 (40 cpm).

Voor meer info: de website van Fuego!, Flames of Passion

Foto's: Valeria Zalaquett