CD Review: The Prophet - Scantraxx Vol. one

Naam: Dov J. Elkabas
Leeftijd: 34
Beroep: DJ
Stijl: Hardstyle
Label Q-Dance Records
TheProphet - Follow the leader

Dov. J. Elkabas ook wel bekend als DJ The Prophet. Deze 34 jarige hardstyle DJ heeft in zijn DJ periode niet altijd hardstyle gedraaid. Zover ik me namelijk kan herinneren is hij begonnen met hardcore en pas later overgestapt op hardstyle. Zo komt bijvoorbeeld "Follow The Leader" de Qlimax anthem van zijn hand. De CD die nu uitgebracht is komt van zijn pas opgerichtte eigen label "Scantraxx". Een week geleden stuurde dit label mij de CD met het verzoek om hem te beluisteren en te reviewen. Uit de envelop kwam een zwart met witte CD, echt zo'n hoes waar je al meteen van denkt "Dit word stampen!" Maar goed, ik heb ondertussen wel geleerd dat je niet al mag oordelen over een hoes, want dat kan je nogal misleiden.

Terwijl ik nog even aandachtig de brief lees die bij de CD zit en de tracklist eens goed bekijk heb ik ondertussen de CD al in mijn CD-speler zitten. Er valt me meteen wat op. Rustig beginnen? Waarom zou je, meteen die bass erin. En dat is iets wat ik erg kan waarderen. Waarom zou je een set langzaam op moeten bouwen? Laat meteen horen wat je kan! En dat is iets wat ik zeker al gewend ben van DJ The Prophet.

Als ik op de tracklist kijk zie ik veel nummers van Hardheatz en DJ Duro staan. En dan heb ik het over de nummers Wreck Thiz Place, Hardbazz Powah! En Hardstyle Baby van The Prophet zelf. Persoonlijk vind ik de CD erg goed aan elkaar gemixt, als het tempo even wat afneemt komt het ongeveer drie keer zo hard terug en zo hoort het naar mijn idee.

Op CD2 staan tien remixen die niet eerder gereleased waren. Eén van mijn favorieten op die CD is track nummer 4, Laidback Luck - We Cannot Get Enough -Prophetz Hardstyle Rmx. Stiekem hoop ik dan ook dat hij deze 6 december op The Prophet Solo in de Pepsi Stage ook zal draaien. Dat duurt echter nog een tijdje dus tot die tijd zal ik het moeten doen met deze prima in elkaar gemixte CD van The Prophet. En dat is iets wat ik ook helemaal niet erg vind als ik eerlijk ben.

Na een paar keer luisteren van dit eerste album van het label Scantraxx kom ik tot de conclusie dat deze DJ op CD net zo goed is als live. Deze CD is prima in elkaar gemixt en bevat geen enge rare stiltes. Ook al heb ik de CD nu al een paar keer achter elkaar gedraait, hij komt nog steeds mijn neus niet uit. Hij is niet saai en eentoning en hij heeft de juiste nummers op de juiste manier aan elkaar gemixt. Eigenlijk geen slecht woord over deze CD behalve dat hij van mij wel wat langer had gemogen. Hij krijgt van mij dan ook een 9 en ik kan hem iedereen aanraden die fan is van The Prophet of gewoon een hardstyle
feestbeest in hart en nieren is.