Game Review : International Superstar Soccer 3

Rob (Fathom)
Inleiding

Screenshot ISSOp de SNES was er in mijn ogen geen voetbalspel beter dan International Superstar Soccer Pro. Maar op de Playstaion2 heeft FIFA naar mijn mening absoluut de slag gewonnen. Helemaal met het laatste deel van EA vond ik FIFA absoluut aan de top staan. Nou zal dit deel die slag ook niet winnen omdat Konami meer de strijd met FIFA aangaat met hun Pro Evolution Soccer. International Superstar Soccer doet bij mij het oude Arcade gevoel weer een beetje opleven. Door de mission mode optie in het spel kan je door games te winnen bepaalde trucjes verdienen, stadia en andere normale opties. Het is op zich wel een leuke optie maar naar mijn mening hoort dit niet thuis in een voetbalspel. Wat ik wel een te gekke optie in dit spel vind is de Close-up modus. Zodra je het penalty gebied nadert krijg je L1 boven je hoofd. Zodra je dan de L1 toets indrukt zoomed de camera in en gaat alles in slow motion. Nu heb je een mooie kans om je directe speler voorbij te gaan door verschillende moves te doen. Het doet mij heel erg denken aan de Game Breaker uit NHL 2003. Ik was hiervan erg onder de indruk. En uiteraard kun je de moves hiervoor weer winnen in de mission mode. In dit spel voor Nederland weer geen licentie. Beetje jammer dat de KNVB in ons land zoveel geld vraagt ten opzichte van andere landen.

Speelbaarheid

Screenshot ISSZoals ik al zei vind ik International Superstar Soccer meer een Arcade game. Dit komt de speelbaarheid in z'n algemeenheid zeer ten goede. Het is erg simpel en trucjes zijn na 5 minuten geleerd. Natuurlijk zijn er wat geavanceerde dingen aanwezig zoals het one touch voetbal wat een hoop gamers niet kunnen, maar dit geeft weer een extra voor de meer gevorderde spelers. Je kunt passes, volleys en schoten op doel heel makkelijk uitvoeren, het echte Arcade gevoel dus.En uiteraard is het voor beginners weer zo vreselijk moeilijk om te scoren. Maar maak je niet druk dit krijg je wel onder de knie, het duurt alleen even.