Game Review: Knight Rider

Michel (TripleM)
Verhaal

Het spel start natuurgetrouw met de Knight Rider intro. Davilex heeft hiervoor de tv serie gebruikt en heeft hier en daar wat computer graphics toegevoegd.

Na het invoeren van je naam kun je aan de slag, maar aangezien je KITT eerst nog een beetje moet leren kennen ga je de racebaan op. Hier test je bijvoorbeeld Turbo Boost, Ski Mode (rijden op twee linker- of rechterzijwielen) en KITT's scan-mogelijkheden. Nadat je geslaagd bent voor alle tests ben je weer in actieve dienst.

Vervolgens vindt er een bankoverval plaats in een klein plaatsje waar de FLAGG truck (waar Michael Knight, KITT, Bonny en natuurlijk Devon zich bevinden) toevallig vlakbij is. Michael wordt gevraagd de achtervolging in te zetten, en vanaf daar ontwikkelt het verhaal zich als een echte Knight Rider aflevering op tv, maar dan met jou achter het stuur!

Speelbaarheid

Knight Rider is geen racegame, toch hoopte ik op de soepelheid van besturing die een racegame over het algemeen heeft. Je bestuurt immers tijdens de hele game een auto! Daar werd ik een klein beetje teleurgesteld. KITT reageert niet heel erg soepel, het optrekken en remmen verloopt niet zo natuurlijk als je zou verwachten. Toch kun je merken dat er op kleine dingen is gelet, zoals het bekende snelle 180 graden draaien uit de serie. Dat gaat zonder problemen.

De besturing van speciale opties, zoals Ski Mode en de scanner is even zoeken. Tijdens het spelen kun je namelijk niet naar een optie-scherm om de controls te wijzigen of op te zoeken. Turbo Boost is heel simpel, de spatiebalk. De eerste tijd stuiterde ik over de baan omdat ik bij spatiebalk meteen aan handremmen denk, die is in Knight Rider niet aanwezig (gewoon remmen gaat natuurlijk wel).