Game Review : Worms Blast

Sander
Het hele idee van het spel is puzzelen. Gekleurde blokjes moeten in een bepaalde volgorde worden stuk geschoten om verder te komen in het spel. Op allerlei manieren worden je puzzel-skills getest. Zo kan je tegen elkaar spelen door zo snel mogelijk een veld vol blokjes leeg te schieten. Ik zal het eens uitleggen, met een van de puzzels als voorbeeld:

In deze puzzel moet je twee sterren verzamelen. Die zitten verpakt in blokjes met verschillende kleuren.
Eerst moet je de blokjes wegschieten. Dat kan alleen als zowel de raket als de blokjes die je wilt raken dezelfde kleur hebben. Hebben die dat niet, dan kleuren de blokjes plaatselijk naar de kleur van de raket. Daardoor kunnen alle kleuren door elkaar raken.

Daarna kun je de sterren verzamelen. Mocht het fout gaan, als je bijvoorbeeld een keer misschiet, zal je de hele rij kleurtjes weer door moeten lopen, aangezien die omstebeurt langskomen. Als dat wel goed gaat, kan je op naar de volgende puzzel!

Zoals je kan lezen en zien, draait bijna alles om die gekleurde blokjes en de bijbehorende wapens. Schiet je bijvoorbeeld met een rode raket op een rood blokje, zal het blokje samen met alle aangelegen rode blokjes verdwijnen. Schiet je echter met een groene raket op een rood blokje, wordt het geraakte blokje en drie of vier aanliggende blokjes groen. Daardoor moet je die blokjes weer apart met een groene raket wegschieten. Voordeel is wel dat je op die manier twee groepen blokjes kan verbinden, zodat ze met het volgende schot sneller weg zijn.