Cadence of Hyrule - Season Pass

De season-pass bestaat uit drie onderdelen. Een character-pack, een melody-pack en 'Symphony of the Mask', een nieuwe campaign waarin je speelt als Skull Kid. Het resultaat is meer variatie, meer mogelijkheden en weer uren nieuw plezier.

Cadence of Hyrule Symphony of the Mask

De eerste twee, de character-pack en melody-pack, kunnen we in principe kort over zijn. Het character-pack voegt Shadow Zelda, Shadow Link, Impa, Aria en Frederick toe als speelbare personages. Impa is beter op langere afstand, terwijl Aria de ultieme hard-modus is: mis één beat of word geraakt en je bent dood. Ook de overige drie personages hebben een eigen speelstijl, maar voegen verder niet veel content toe. Leuk voor nieuwe runs in ieder geval, want de game behoudt natuurlijk een hoge replaywaarde.

Ook de melody-pack is redelijk rechttoe rechtaan: 39 nieuwe muziekjes worden toegevoegd, waaronder remixes van muziek uit de game. De muziek is gemaakt door A_Rival, Chipzel en FamilyJules. Deze kun je zelf kiezen, zodat je kan spelen op jouw favoriete muziek. Leuk voor de variatie. Enkele voorbeelden kun je hieronder beluisteren.

De grootste update is echter Symphony of the Mask. In deze DLC speel je als Skull Kid uit The Legend of Zelda: Majora's Mask. Muziek uit Majora's Mask is toegevoegd en Skull Kid speelt compleet anders dan andere personages. Hij maakt gebruik van maskers om mee te vechten en dat is tof gedaan. Deku Mask laat je een Deku Seed afschieten, terwijl je als enorme rots rondrolt met de Goron Mask. Deze DLC biedt een compleet nieuwe map, nieuwe vijanden en natuurlijk een eigen verhaal. Het enige nadeel van de DLC is dat het echt, maar dan ook écht moeilijk is. Je gaat dood, meerdere keren door hetzelfde scherm. Het is niet per se negatief, maar de sprong van Cadence of Hyrule naar deze DLC is qua curve echt drie stappen hoger.

Daarnaast is er met Symphony of the Mask ook een puzzelmodus toegevoegd, waarin je in een enorme dungeon puzzels moet oplossen en vijanden moet verslaan. Verder is er ook nog een arenamode, waarin je het opneemt tegen hordes van vijanden. Het complete pakket is het zonder meer waard, fans van Cadence of Hyrule kunnen dit niet missen. Ook nieuwe spelers kunnen het complete pakket zonder twijfel aanschaffen. Los zou ik de DLC niet aanraden, puur omdat de eerste twee packs minder waarde bieden.