Blu-ray: The Commuter

Liam Neeson: een acteur die zijn sporen al lang en breed verdiend had met onder andere de titelrol in Schindler's List maar na zijn 50e besloot om toch maar een actieheld te worden. TakenNon-Stop en nu dan The Commuter: een aardig rijtje actiefilms die lekker wegkijken. De film is nu uit op blu-ray en wij beoordeelden deze film ook nog eens thuis vanuit de bank.

Liam speelt Michael MacCauley, een immigrant die in de VS zijn hele leven vanuit de grond heeft opgebouwd. Hij heeft hier jaren aan gewerkt nadat in de laatste crisis hem alles was ontnomen. Dit betekent wel dat hij iedere dag ruim een uur in de trein moet zitten richting Manhattan, waar zijn verzekeringskantoor zit. Maar juist hij wordt uitgekozen om een opdracht uit te voeren die zijn hele leven op zijn kop zal zetten.

The Commuter: Vera Farmiga en Liam Neeson

Klinkt als Non-Stop? Klopt. Regisseur Jaume Collet-Serra geeft Neeson opnieuw aanwijzingen. En ondanks dat alles wat op elkaar lijkt, weet deze regisseur wel hoe je de spanning in een film krijgt en kan opbouwen tot een weergaloze climax. Verrassend? Nee. Spannend? Een klein beetje. Vermakelijk? Ontzettend. De film is meeslepend doordat deze letterlijk continu in beweging is op de rijdende trein die steeds sneller op het eindstation afstevent. Veel meer is er niet over deze film te zeggen: hij vermaakt maar is verre van een hoogvlieger. Maar dat is nergens echt erg.

Voor de blu-ray geldt hetzelfde. Deze is niet voorzien van extra's. Gelukkig is deze wel voorzien van een DTS HA-MA track, wat erg lekker klinkt bij de actievolle momenten. En die zijn er voldoende. En wil je, na 110 minuten middelmatig actiegeweld, eigenlijk nog wel meer informatie over deze film? Ik denk het niet. Prima release dus voor een prima film.