Metal Slug 3

Metal Slug3 was een arcadegame en daar had hij moeten blijven. Het is hartstikke leuk voor de fans dat hij nu op de Nintendo Switch te spelen is, maar eigelijk zegt Nintendo hiermee dat ze de games niets te bieden heeft behalve Zelda.

Door een tekort aan launchtitels op de Switch ben je al snel aangewezen op wat er nog meer te vinden is in de virtuele Shop. SNK is daarop natuurlijk meteen ingesprongen en die dacht: “Als Minecraft op elk denkbaar apparaat draait, dan moet onze Metal Slug-serie dat ook kunnen!”. En door een tekort aan titels zal deze game vast goed verkopen, maar dat komt niet doordat Metal Slug 3 nou zo kwalitatief goed in elkaar zit. Het enige wat ze erbij hebben gestopt ten opzichte van de Wii/iOS versie is de Japanse arcade versie, die net wat andere stemmen heeft en een klein beetje moeilijker is.

En de moeilijkheidsgraad is wel waar Metal Slug 3 het een beetje van moet hebben en dat komt gewoon niet goed tot zijn recht op een console. Waarbij je in een arcadehal moet zweten voor je euro die je net in de machine hebt gestopt, druk je bij de Switch op de bumper. Dat haalt heel het gevoel weg dat je er hard voor moet werken, en je dus het nare gevoel mist als je dood gaat. Ook krijg je om de zoveel punten weer een nieuwe credit, waardoor het op niveau 5 (gaat van 1 tot 10) echt een walk in a park wordt.

Dus tenzij je nog nooit een Metal Slug game hebt aangeraakt, of heel erg een voorliefde hebt om op knoppen te rammen en naar rechts te lopen, dan kun je je lol op met Metal Slug 3. Meer is het amper niet. En als er nou gedenkwaardige momenten in zaten, dan had ik het allemaal met liefde keer op keer opnieuw gespeeld. Maar behalve het geschreeuw van de commentator is er niets wat deze game, die je binnen een uur uitspeelt, mij nog tot doet aanzetten om er weer een uur aan te spenderen.

Ik snap wel dat een lege virtuele shop ook maar leeg is. Helaas zijn games zoals Metal Slug 3 geen systemseller, maar even nutteloos als lucht in een chipszak. Leuk voor het volume, maar vooral gebakken lucht. Had dan gewoon een pack gemaakt van alle eerste drie de delen voor dezelfde prijs

• Hap, slik, weg
  • Amerikaanse en Japanse versie
  • Niet eens het beste deel