CD: The Drip - The Haunting Fear of Inevitability

The Drip is een grindcoreband uit Richland, Washington die in 2007 werd opgericht door zanger Brandon Caldwell, de gitaristen Bryce Appleby en Bobby Mansfield, bassist Talon Yager en drummer Shane Brown. Nadat de groep een tweetal EP's in eigen beheer had uitgebracht besloot Appleby de band te verlaten om zich volledig te kunnen concentreren op de death metalband Mortal Remains waar Caldwell, Yager en Brown ook deel van uitmaken. In 2014 tekende de band een contract bij Relapse Records waar datzelfde jaar nog de indrukwekkende A Presentation of Gruesome Poetics-EP verscheen.

The Drip - The Haunting Fear of Inevitability

Inmiddels zijn we zo'n drie jaar verder en ligt eindelijk het langverwachte eerste album van de mannen bij de betere platenboeren. Voor de opnames van The Haunting Fear of Inevitability doken de mannen de studio in met de legendarische producer en muzikale duizendpoot Joel Grind, die bij liefhebbers van muziek uit het hardere circuit ook bekend is als de frontman van Toxic Holocaust. The Haunting Fear of Inevitability is ook de eerste plaat van het gezelschap met de nieuwe gitarist Blake Wolf die we ook kennen als snarenplukker bij de bands Theories en Immiserate.

Maledictions.
Paranoia Scathes My Skin.
Embrace My Insanity.
I Can’t Feel Anything.
(uit 'Anathema')

Met The Haunting Fear of Inevitability levert de band een plaat af die als een op hol geslagen stoomlocomotief uit je speakers komt knallen. Puur onversneden en van ranzigheid druipend melomaan geweld van de bovenste plank dus zoals de liefhebbers van de betere grindcore die zo graag horen. Muzikaal gezien doet de band wel wat denken aan de Belgisch-Friese vakgenoten van Aborted. Met uitzondering van het wat tragere 'Painted Ram' en het subtiele intro van 'Wretches' blijft het gaspedaal gedurende de rest van het gehele album stevig ingetrapt en zo jagen de mannen er in zo'n dikke 31 minuten veertien brute tracks doorheen.

I’ve Been Fucked For Quite Some Time.
God Help Me.
Skull Matter Is Orbiting A Crimson Orifice.
This Seemed Like Such A Noble Sacrifice.
Fool Me Once Shame On You.
Fool Me Twice I'll Fucking Skin You.
(uit 'In Atrophy')

The Drip
The Drip

Heb je een enorme hekel aan je buren of ben je gewoon wel te spreken over een fijn stukje muzikale agressie dan kunnen we je zeker aanraden om deze dampende schijf eens te gaan beluisteren op de bandcamp-pagina van de band.