CD: Supersonic Blues Machine - West of Flushing, South of Frisco

Supersonic Blues Machine is een band die in 2012 werd opgericht door de Amerikaanse zanger en gitarist Lance Lopez en de Italiaanse bassist en producer Fabrizio Grossi. Laatstgenoemde had eerder al met Steve Lukather's Goodfellas gespeeld en kende daarvan ook drummer Kenny Aronoff, een drummer die eveneens zijn sporen al had verdiend met zijn werk voor onder meer Smashing Pumpkins, Meat Loaf en Joe Cocker. Toen deze dan ook voor dit trio werd gevraagd hoefde hij niet lang over het antwoord na te denken.

Supersonic Blues Machine - West of Flushing, South of Frisco

Voor hun spetterende debuutplaat West of Flushing, South of Frisco trokken de mannen van de Supersonic Blues Machine een behoorlijk groot blik met gastmuzikanten open. Zo komen we oorstrelende gastbijdragen op de plaat tegen van toonaangevende snarenplukkers als ZZ Top's Billy F. Gibbons ('Running Whiskey'), Gov't Mule's Warren Haynes ('Remedy'), Walter Trout ('Can’t Take It No More'), Chris Duarte ('That’s My Way'), Eric Gales ('Nightmares and Dreams') en Robben Ford ('Let’s Call It a Day'), die elk tot in de puntjes weten hoe ze de gevoelige snaar moeten raken.

Op het door blues en rock gedomineerde album West of Flushing, South of Frisco komen we verrassend genoeg maar één coversong tegen. Nu zullen de meeste mensen bij de titel 'Ain’t No Love (In the Heart of the City)' aan de groep Whitesnake moeten denken, maar van oorsprong was het een nummer van Bobby Bland die de credits dan ook dubbel en dwars verdient. Met West of Flushing, South of Frisco heeft het trio dan ook een schijf afgeleverd die zeker naar meer smaakt. Ben je dus niet vies van een stuk ronkende en grommende blues met een flinke dosis rock, dan kunnen we je zeker aanraden om deze plaat eens te gaan beluisteren bij een lokale platenboer.