Blu-ray: Furious 7

Het zevende deel van een franchise. 'Wauw, hebben ze er zoveel gemaakt in de reeks?' is dan een vraag die bij veel mensen door het hoofd schiet. Echter, bij velen was dit niet het geval wat betreft de Fast & Furious-reeks. De voorganger zat namelijk zo stampens vol actie, en was gewoon een uitstekende film, dat het met smart wachten was op de zevende. Deze kreeg echter wel een donkerzwart randje, maar zorgt daarmee voor een van de mooiste eindes van een actiefilm allertijden.

Vin Diesel, Paul Walker (†) en Dwayne Johnson maken zich weer op voor een avontuur vol adrenaline, wanneer hun beste vriend Han wordt vermoord door de broer van Owen Shaw, de slechterik uit deel 6. Deckard Shaw is een getrainde Britse geheimagent/huurmoordenaar en is tot alles in staat om de vrienden in de grond te krijgen. Om Deckard Shaw te pakken te krijgen moeten ze van Mr. Nobody (Kurt Russel) wel eerst op zoek naar Ramsey, een hacker die een programma ontwikkeld heeft waardoor iedereen ter wereld gevolgd wordt en dus te vinden is. Wat volgt is een epische tocht over de continenten die vooral bestaat uit explosies, ronkende motoren en knalharde actie.

Allereerst zit de regie van James Wan (Saw) verschrikkelijk goed in elkaar. De scènes wisselen elkaar in rap tempo af. Vooral de slotscène in de eigen stad van Dom en zijn crew is erg goed gechoreografeerd. Een grote hulp daarbij is het script van de hand van Chris Morgan. De zinnen rollen er goed uit en de one-liners zijn niet bij te houden. En dat is toch ook wel iets wat bij een actiefilm hoort, en vaak wordt vergeten door scriptschrijvers.

Op de blu-ray vindt de kijker een keuze: de verlengde versie kijken? Maar natuurlijk willen we dat!

Extra's:

- (00:05:59) Deleted Scenes: een viertal verwijderde scènes.