CD: Racoon - All In Good Time

Van de mannen van Racoon zijn we inmiddels niets minder dan kwalitatief goede muziek gewend. Met elke plaat weten ze wel weer een of meerdere hits te scoren en de overige nummers op de schijf zijn liedjes die een speciaal verhaal vertellen of een mooie boodschap met zich meedragen. Ze lieten al eerder zien multigetalenteerd te zijn met hun hit 'Oceaan', overigens het eerste en enige Nederlandstalige nummer dat ze ooit zullen uitbrengen. Dit nummer stormde dit jaar de Top 2000 in en eindigde op de 21e plaats. Na vier jaar gebrek aan een album, zijn ze nu terug met All In Good Time. En wat is het weer een knaller.

Van het album waren voordat hij uitgegeven werd al een aantal hits gekomen, genaamd 'Shoes of Lightning' en het recentere 'Brick By Brick'. Maar dit is natuurlijk niet het enige dat te vinden is op het album. Ze doken Abbey Road Studios in Londen in, dus daar moest wel wat moois uit komen. Een andere pareltje dat te vinden is op All In Good Time heet 'Heaven Holds A Place', een liedje dat perfect volgt op 'Shoes of Lightning' en daarom de luisteraar meetrekt in de stroom die Racoon heet. Over het algemeen blijven de nummers allemaal kalm en zitten er geen uitschieters in, maar zoals we van Racoon gewend zijn, hoeft dat ook niet. Het enige wat de heren willen is namelijk gewoon mooie liedjes maken. En daar slagen ze onder andere nog verder in met 'Fun We Had', dat het album mag afsluiten. In het tussenstuk vallen ook 'The Little One Falls' en 'Tommy' zeker op.

Racoon blijft altijd muziek die het goed doet op een luie zondagmiddag, of na een slopende vrijdag. Dat is het handelsmerk van de stroeve Zeeuwen die zich door niemand gek zullen laten maken. Met All In Good Time hebben ze opnieuw een kwaliteitsplaat gemaakt, waar nog zeker enkele radiohits van zullen volgen. Ook zullen ze naar aanleiding van de release van het nieuwe album weer de grotere locaties gaan bezoeken, waaronder een inmiddels al (jammer genoeg) uitverkochte Heineken Music Hall.

Zet All in Good Time dus zeker een keer op om tot rust te komen, of om gewoon te genieten van wat de mannen van Racoon te bieden hebben. En dat is muziek die niet verrast, maar gewoon doet wat het hoort te doen: mooi zijn.