Revolution: The Song Remains the Same

Pas de dertiende aflevering van Revolution en het grootste geheim wordt onthuld: waardoor is de stroom uitgevallen? Verder hebben de bad guys geweren, maar oefenen de rebellen met zwaarden terwijl het shirt van Charly nog steeds te klein is. Tijd voor een recap van aflevering 13!

De aflevering doet niet moeilijk over mysteries en binnen vijf minuten weten we al waardoor de stroom destijds is uitgevallen. Kleine nanobots zijn hiervoor verantwoordelijk. Ze zijn ontsnapt uit 'The Tower' (niet zomaar een toren, maar dé Toren, met hoofdletter T) en absorberen alle energie. Nu dat mysterie uit de weg is, kunnen we eindelijk verder met het echte plot.

RVT 1X13 screen 1

De aflevering focust zich voor een groot deel op Tom Neville, trouw aanhanger van Monroe. In de meest onthullende scène van de aflevering zien we waar hij het meest van houdt. Lionel Richie! Wie niet? Zijn chauffeur hoort duidelijk voor het eerst in zijn leven muziek. "It's OK." Gelukkig maar, want niet veel later rijdt de truck op een bom en zal er niet veel meer naar Lionel geluisterd kunnen worden. Tom wordt gevangen genomen. En opeens is daar zijn zoon, die zich ook heeft aangesloten bij de Rebellen?

Miles laat natuurlijk niet toe dat zoon bij vaderlief komt. Dit levert direct confrontatie op binnen de nieuwe groep Rebellen. Maar plots is daar een scène dat hij toch ineens bij zijn pa staat. Wat?! Dit blijkt echter een set-up te zijn om informatie te ontfutselen. Maar de gedachte ging eerst naar een plothole, dus de toon is weer gezet.

RVT 1X13 screen 2

Het lijkt er echter steeds meer op dat deze serie iets meer credit verdient. Deze aflevering was namelijk wéér beter dan vorige week. Er is een leuke bad guy in de vorm van Randall, die de vuile klusjes van Monroe opknapt. Deze week heeft hij een nucleaire bom opgehaald! Nucleair? Ja, er wordt dit seizoen hoog ingezet! Verder heeft dit tweede deel van het seizoen een duidelijkere verhaallijn dan het eerste deel. Werd er in het begin alleen gelopen en af en toe stil gestaan om een aflevering te besteden (kindsoldaten?), nu gaat het echt over de rebellie en conflict.

Miles, Charly en Nora gaan achter Randall aan om de bom op te sporen. Ondertussen is Rachel met Aaron op pad gegaan naar The Tower (nu al twee hoofdletters) om de stroom weer aan te zetten. Nanabots kunnen immers worden geprogrammeerd. Als één iemand stroom heeft, waarom dan niet iedereen. Al met al weer heerlijk genoten van de plotholes, maar deze serie is zóveel beter geworden na de winterstop dat een tweede seizoen wel eens héél interessant kan worden.