Pawn Stars (Seizoen 1)

Iedereen kent dat wel. Zo'n moment waarop je iets leuks wilt aanschaffen maar tot ontdekking komt dat de financiële omstandigheden het niet toelaten. Op zo'n moment kun je een aantal dingen doen: Wachten tot je een enorme erfenis van een bij voorkeur onbekend familielid krijgt, een rode lamp kopen en vervolgens op je rug het benodigde geldbedrag bij elkaar harken of je gaat je inboedel eens grondig door en met dingen die je weinig tot nooit gebruikt naar de lommerd.

Pawn Stars 01

In de serie Pawn Stars volgen we de verrichtingen van drie generaties van de familie Harrison. Richard Benjamin Harrison, ook wel liefkozend The Old Man en The Appraiser genoemd, is de oprichter van de World Famous Gold & Silver Pawn Shop in Las Vegas. Hij runt de zaak samen met zijn zoon Rick Harrison, die al sinds de opening in 1988 in het pandjeshuis werkt. Daarnaast zijn er dan ook nog kleinzoon Corey 'Big Hoss' Harrison en zijn jeugdvriend Austin 'Chumlee' Russell, die zich tevens bezighouden met het inkopen van de meest vreemde artikelen. Van een kanon die gebruikt is in de oorlogen tegen de indianen tot een door Chuck Berry gesigneerde gitaar, alles komt voorbij in het pandjeshuis van de Harrisons.

Pawn Stars is een serie die wereldwijd in meer dan 30 landen wordt uitgezonden. In Nederland is de serie op zowel Veronica als de History Channel te zien. Op deze dubbel-dvd zien we de veertien afleveringen uit het eerste seizoen uit 2009. In elke aflevering volgen we een vijftal voorwerpen waarbij één van de Harrisons de nodige achtergrondinformatie geeft. Nadat de eigenaar dan uitlegt waarom hij het object wil verkopen geeft een kenner zijn mening en een geschatte waarde van het te verpanden item. Dan volgt er een stukje pingelen over de prijs met de klant en komen we te weten of men goeie handel heeft gedaan of een kat in de zak heeft gekocht.

Pawn Stars 02

Wat het vooral leuk maakt om de serie op dvd te bekijken is het feit dat een aflevering niet minstens tien keer wordt onderbroken voor een reclameblok. Pawn Stars is een leuke serie voor een ieder die interesse heeft voor geschiedkundige feiten.

Extra's:

Meet The Pawn Stars.
Een korte biografie van de vier hoofdrolspelers uit de serie.