Carjacked

Soms kunnen films, die zich in een beperkte ruimte afspelen, erg spannend zijn. Denk maar eens aan films zoals Phonebooth, ATM, Buried of Brake. Net als in de film Brake speelt Carjacked zich grotendeels af in een auto. De vraag is echter of regisseur John Bonito de spanning in zijn film net zo goed vast weet te houden als voorgenoemde films.

Carjacked front

Maria Bello speelt Lorraine Burton, een gescheiden vrouw met een slechtbetaalde baan, die voor haar 7-jarige zoontje Chad probeert te zorgen. Als ze op een zekere avond naar een benzinepomp gaan voor pizza's worden moeder en zoon gegijzeld door de op de vlucht zijnde bankrover Roy (Stephen Dorff). Het drietal probeert naar Mexico te rijden met de gammele Chevrolet van Lorraine. Naarmate er meer misgaat wordt Roy ook steeds onaangenamer als gezelschap en Lorraine probeert er dan ook alles aan te doen om haar zoontje uit de buurt van de psychopaat te krijgen.

Carjacked 1`

Na het al wat tegenvallende debuut The Marine hadden we toch nog enige hoop toen Bonito bekendmaakte een film te maken met Maria Bello en Stephen Dorff. Bello kennen we ook van films zoals Payback, Coyote Ugly, Secret Window en A History Of Violence en ook Dorff heeft een indrukwekkend cv met meer dan 60 films op zijn naam staan. Ondanks dat Bello zo nu en dan aan Faye Dunaway in Bonnie and Clyde doet denken valt deze zeer voorspelbare film erg tegen. Stephen Dorff is absoluut niet overtuigend als slechterik in de film, en vooral de manier waarop Bello van weerloze psychisch getroebleerde vrouw verandert in een soort van engel der wrake is op zijn zachtst gezegd zeer ongeloofwaardig te noemen.

Carjacked 2

Nee, met zulke acteurs had er heel wat meer in deze film kunnen zitten, maar het gatenkaasscenario van Sherry en Michael Compton zorgt ervoor dat dit een film is die je snel weer bent vergeten.