CD: Sean Paul - Tomahawk Technique

Het album begint direct met de twee grootste hits van het album. De cd opent met Got 2 Luv U waarin de Jamaicaan te horen is samen met Alexis Jordan, die op haar beurt weer bekendheid heeft verworven door onder meer Happiness. Het nummer wordt gevolgd door She Doesn't Mind, het nummer wat na Got 2 Luv U  uitkwam, maar hogere noteringen bereikte.

In de loop der jaren heeft Sean Paul een soort eigen taal ontwikkelt, hij gebruikt zijn accent en zijn raptechniek om onmogelijke zinsconstructies te bouwen en deze toch exact in het ritme te laten vallen. In nagenoeg ieder nummer van de zanger is dit terug te horen en dit zorgt voor een unieke sound. Naast de twee grote hits zijn er ook nog andere nummers op het album die in positieve zin opvallen. Body is een typische Sean Paul-song, veel tekst, veel verschillende geluiden en referenties naar zijn afkomst. Het andere nummer Dream Girli is juist iets anders, de teksten zijn voor de verandering wel te verstaan en het is meer een mainstream-nummer.

Het album is verder prima te beluisteren, de overige nummers van het schijfje hebben nagenoeg dezelfde strekking, Sean Paul is in zijn carrière niet veel veranderd qua sound en dat is totaal niet negatief. Zijn roots en nummers zorgen er juist voor dat hij iets unieks met zich meebrengt, naast zijn nieuwe kapsel. Lang is het albums overigens niet, het zijn slechts twaalf nummers die je kunt luisteren en dat is wel weer jammer, want na ongeveer een uur kun je dus op zoek naar een nieuw schijfje om te beluisteren.

Al met al heeft Sean Paul met zijn zesde album een prima album neergezet, naast de grote hits die het beluisteren zeker waard zijn, zijn er ook minder bekende nummers die het zeker goed doen. De rapper blijft dicht bij zijn andere albums wat hem iets unieks blijft geven tegenover de andere artiesten van dit moment.