Rabbit Hole

Becca (Nicole Kidman) en Howie (Aaron Eckhart) zijn hun zoontje verloren door een tragisch ongeluk en proberen hun leven enigszins op de rails te krijgen. Waar Howie veel werkt, is Becca veel in en om het huis bezig. Op hun eigen manier gaan ze om de dood. Beiden proberen ze weer een beetje inhoud te geven aan hun leven, maar ieder op zijn eigen manier.

Rabbit hole dvd cover

Howie probeert het verlies te verwerken door de kamer van hun zoontje Danny in de originele staat te laten en filmpjes van hem te bekijken. Becca doet juist het tegenovergestelde en lijkt iedere herinnering aan hem te wissen zodat de pijn minder wordt. Uiteindelijk komen de twee op een punt dat ze moeten beslissen op dezelfde manier verder te gaan met hun leven of het roer om te gooien.

Rabbit Hole is een heel mooie film waarin het verlies van een kind en de manier waarop ouders ermee omgaan centraal staat. Gelukkig is het geen zware film geworden waarin het huilen je nader staat dan het lachen. Daar schuilt juist de kracht van deze film. De verrassende humor zorgt ervoor dat het heftige thema van de film nog meer indruk op je maakt en je gedwongen wordt na te denken over wat je zelf zou doen in zo'n situatie. Vooral de praatgroep waarin het echtpaar zit en waar Becca zich totaal niet op haar gemak voelt, spreekt boekdelen.

Rabbit hole screenshot

Terecht heeft Nicole Kidman een Oscarnominatie ontvangen voor haar rol in Rabbit Hole, maar helaas niet gewonnen. Ze speelt een ijzersterke rol, wat overigens ook gezegd kan worden van Aaron Eckhart. De verrassende twist die in de film zit, zorgt ook voor de nodige opgetrokken wenkbrauwen.

Op de dvd staat ook een aantal extra's. Bij de deleted scenes vraag je je soms wel af waarom ze niet in de film zelf zitten, ze maken soms wat meer duidelijk voor het verhaal. En het interview met de acteurs en regisseur geven je een goed beeld van de ideeën van de crew en je ziet een klein stukje van hoe de film gemaakt werd. Een leuke toevoeging op de film die zelf toch al sterk is.