CD: Alexis Jordan

Op de beat van Brazil van onze grote vriend Deadmau5 scoorde Alexis Jordan met Happiness een grote hit. De vraag of Jordan een eendagsvlieg is, wordt met haar album niet helemaal duidelijk beantwoord. Er zit een flink verschil tussen de nummers en af en toe is het contrast té groot tussen de volwassen Alexis Jordan en de zoetsappige tiener Alexis Jordan.

Het album begint, uiteraard, met Happiness. Het was dé hit die Alexis Jordan op de kaart zette. Ze produceerde hiermee een zomerse hit die veelvoudig te horen was op de radio en in de clubs. De lijn die ze begint met het eerste nummer, trekt ze lang niet altijd door op haar album. Happiness bevat een vrij hoog tempo, veel dance-muziek en echt een zomergevoel. Het tweede nummer Good Girl wordt al meer het zoetsappige meisjes-meisjesmuziek die meer op het album te horen is.

Dit soort muziek houdt, tot mijn plezier, niet lang stand. Vanaf nummer 7; Hush Hush, wordt het weer de muziek die mij wél aanspreekt. Wat mij ook aanspreekt is het karakteristieke stemgeluid van Jordan. Iets wat Shakira ook heeft; je hoort de stem en weet meteen bij wie hij hoort. In tegenstelling tot onze talentjes Rebecca Black en Ke$ha is er op deze cd geen autotune te vinden en dat helpt ook flink mee aan het niveau van de cd. Het album eindigt overigens met het rustigste lied van het album; The Air that I Breathe. Dit in tegenstelling tot All That Remains, die ook een nummer maakte met eenzelfde titel.

Al met al is het geen verkeerd album. Het luistert wel lekker weg. Alleen haar leeftijd (de dame is slechts 19 jaren oud) brengt met zich mee dat er af en toe een nummer bij zit, waarvan ik denk dat dat niet had misstaan op een kinder-cd. Zonde, want als ze de lijn van Happiness en Hush Hush het hele album had doorgetrokken was dit echt een must-have voor iedere muziekliefhebber.