CD: DJ Paul Elstak - The Best Of

Halverwege de jaren '90 bereikte de happy hardcore een hoogtepunt in Nederland. Artiesten als Charly Lownoise & Mental Theo, de Party Animals, Dune en DJ Paul Elstak scoorden stuk voor stuk grote hits. Nog altijd zijn deze acts actief en is van de laatste een Best Of-dubbelaar verschenen met zijn grootste hits. Niet alleen de vrolijke versies, maar ook zijn ruige kant!

Eind vorig jaar leek het weer even 1996 toen de naam van deze Rotterdamse DJ hoog in de Nederlandse hitlijsten terug te vinden was. Samen met de New Kids maakte hij de soundtrack voor de film Turbo en kreeg hij onlangs nog een gouden plaat voor de verkoop van meer dan 10.000 exemplaren. Het is dan ook de openingstrack van de eerste van de twee cd's van het album. Uiteraard ontbreken ook zijn andere knallers niet: 'Luv U More', 'Rainbow In The Sky', 'Life Is Like A Dance', 'Rave On', 'The Promised Land' en 'Don't Leave Me Alone'. Stuk voor stuk grote hits. Maar het schijfje bevat ook enkele 'happy' albumtracks die ondanks de vrolijke deuntjes net even iets ruiger zijn dan de bekende radiomixen.

Megamix van Paul Elstaks' grootste hits

Dat Paul Elstak veel meer is dan enkel happy hardcore is voor de liefhebber geen geheim. De tweede disc bevat dan ook 15 tracks waarbij het tempo een stuk hoger ligt en de kicks flink harder zijn. Paul gooit de turbo d'r eens effe goed in. Het bekende 'Brohymn' bijvoorbeeld, een heerlijk meeschreeuwplaatje. Samen met onder meer 'Code Red' en 'Play My Game (Hardcore Mix)' plaatjes uit de jaren '90. Maar de afgelopen 10 jaar heeft Paul Elstak ook allesbehalve stilgezeten. Op zijn eigen label Offensive releasde hij een aantal albums en een hoop dikke beukplaten. 'Hardcore State Of Mind', 'Offensive Thrillah' en het recentere 'Not An Addict' zijn typische voorbeelden van de sound van Paul Elstak.

Zijn ruige kant

De eerste disc is goed voor de nodige nostalgie en is een leuk overzicht van alle hits van Paul Elstak. Het tweede schijfje is meer geschikt voor de liefhebbers van het ruigere werk en is bijna het tegenovergestelde van de eerste cd. Helaas zit zo'n schijfje op een gegeven moment vol waardoor een hoop dikke releases ontbreken. Een tweede deel zou dan ook niet misstaan!