Halo: Reach: Defiant Map Pack

Halo: Reach ligt inmiddels een half jaar in de winkels. Bungie bracht ons met deze game een bijzonder uitgebreide multiplayer-modus met veel maps en veel verschillende spelopties. Bungie zou Bungie niet zijn als ze hier op den duur geen maps aan toe zouden voegen. Sinds kort is de Defiant Map Pack beschikbaar.

De Defiant Map Pack bestaat uit drie nieuwe maps voor 800MS. Dit aantal is gelijk aan de Noble Pack die eind vorig jaar al verscheen voor Halo: Reach, met als verschil dat de Firefight-modus dit keer ook aandacht krijgt. De drie maps van de Defiant Map Pack zijn namelijk in te delen in één voor de Firefight-modus en twee voor de overige multiplayer-modi.

De Firefight-map, Unearthed, speelt zich af op het terrein van een titaniummijn. De map heeft een welbekende opbouw met een basis voor de Spartans waar munitie gehaald kan worden en een defensieve strategie goed mogelijk is dankzij de vele kleine kamers die uitkijken over verschillende delen van de map. Verder naar achteren, waar de Covenant vandaan komen, is een bruin, rotsachtig terrein waar je als Spartan kwetsbaarder bent. De map zit qua grootte tussen het grote Beachhead en het kleine Corvette in en biedt twee Warthogs om je een weg te banen over de map.

De tweede map, Condemned, betreft een klein ruimteschip dat boven de verwoeste planeet uit het Reach-universum hangt. Kleine ruimtes en intense potjes voeren hier de boventoon. De map is opgebouwd in een cirkelvormige omgeving met in het midden een kamer met lage zwaartekracht. Onder normale spel-instellingen is hier de rocketlauncher te vinden. In het level is ook een sniper te vinden, welke eenzaam blijft liggen in een kleine map als deze. Condemned mist de hoogteverschillen van Reflection en is om deze reden meer gericht op directe confrontaties.

De laatste map is Highlands, een gebied waar de Spartans hun trainingen uitvoeren. Highlands kan het best omschreven worden als een combinatie van de open grasachtige omgevingen uit Hemorrhage en de geslotenheid van Spire. De map kent enkele gebouwen, rotsen met nauwe doorgangen, teleports en een redelijke hoeveelheid hoogteverschillen. Snipers kunnen hun ding doen vanaf de hoger gelegen waterval, en de voertuigfanaten kunnen los met de Warthogs waarmee de lager gelegen gronden verkend kunnen worden.

Highlands geeft de minder ervaren speler meer gelegenheid om mee te komen, waar Condemned gefocust lijkt te zijn op de ervaren speler. Het is goed om te zien dat de Firefight-modus ditmaal ook de nodige aandacht krijgt. Toch blijft deze aandacht met een enkele map wat te bescheiden. Voor de gamers die Halo: Reach zo nu en dan oppakken is de Defiant Map Pack wellicht wat overbodig, gezien het toch al geweldige aanbod van maps. Speel je Halo: Reach nog altijd heel veel en ben je toe aan iets meer variatie? Dan is de Defiant Map Pack zeker aan te raden.

Cijfer
+ Firefight krijgt ook aandacht
- Maar wel wat weinig aandacht