Theater: Het Monica da Silva Trio

Tim Kamps vormde met zijn tweelingbroer en een studiegenoot vanaf 1999 het cabarettrio Rooyackers, Kamps & Kamps. Tien jaar later trok Rooyackers zich terug uit het trio en ging het duo verder als Kamps & Kamps. Arjen Lubach is vooral bekend van de Rapservice in het programma Koefnoen. Vorig jaar deed hij mee aan het programma Wie is de Mol?. In de zomer van 2009 speelden Lubach en Kamps samen op het reizende theaterfestival De Parade. Sindsdien zijn ze beter bekend als Het Monica da Silva Trio. Maar wie is Monica?

De voorstelling begint met een TROS TV-show-achtig filmpje waarin Paul Groot (Koefnoen) presentator Ivo Niehe persifleert. Hij gaat langs bij Monica da Silva, maar ze is niet thuis. Het publiek krijgt te horen dat Monica het succes was achter het trio, maar dat ze in 2009 na een meningsverschil het trio heeft verlaten. Lubach en Kamps lieten zich niet klein maken en gingen gewoon verder onder dezelfde naam. Ze schreven nieuwe liedjes en staken oude liedjes in een nieuw, moderner jasje.

Wie na de bovenstaande inleiding niet kan lachen om het feit dat Monica da Silva gewoonweg niet bestaat, kan deze voorstelling maar beter overslaan. Dit feit kenmerkt de droge humor van de twee heren en dat is ook de grote kracht achter de show. De combinatie tussen de droge humor en de grappige en toffe liedjes zorgen voor een zeer verfrissende voorstelling. Met ook nog een goede interactie tussen artiesten en publiek staat de show als een huis.

Lubach en Kamps hebben al twee singles op hun naam staan: 'Dingetje' en 'Philip Freriks, Ik ben je bitch niet'. De laatste wordt als toegift nog gegeven. In vrijwel alle liedjes worden rap en harde beats gecombineerd en dat levert hilarische muziek op. Onder andere Johan van Twarres en het merk Spa passeren de revue in de show met de twee heren als trio.

Het Monica da Silva Trio is zeer verfrissend, modern, grappig, droog, vol zelfspot en erg muzikaal. De humoristische teksten uit de liedjes blijven je nog lang bij en zijn rijp voor een eigen album. Met de goede interactie met het publiek is dit gegarandeerd een leuke avond. De humor is droog, maar zorgt vaak voor een schaterlach. Lubach en Kamps zingen in het eerste nummer dat dit "de beste show ooit" is en dat zou best nog weleens waar kunnen zijn.

Gezien op: 12 maart     Theater: De Kleine Komedie te Amsterdam
Theaterimpresariaat: Hummelinck Stuurman Theaterbureau