Bordspel: Valentijnshart / Warme Winteravonden

Het is alweer bijna Valentijnsdag en dat is een ultiem moment om je geliefde een leuk cadeau te geven. Maar wat geef je eigenlijk aan haar / hem? Een bos rozen en een doosje bonbons zijn niet echt origineel, dus zou je ook een leuk spelletje kunnen geven voor twee. Het bedrijf Moodzz heeft daarom de Tease & Please Collection opgericht: een collectie met erotische spelletjes. FOK! kreeg twee exemplaren in de collectie: Valentijnshart en Warme Winteravonden.

Eerst een algemene uitleg over de zogenaamde hartjesspellen. Er zijn vele verschillende uitvoeringen, bijvoorbeeld kinky, kamasutra, erotiek en vrouwenliefde. Het principe is echter steeds hetzelfde. Je zit met z'n tweëen ergens op bed of op de bank en pakt om en om een kaartje uit het hartje. Vervolgens lees je de opdracht op het papiertje en voer je de opdracht uit. Omdat er eigenlijk geen spelregels zijn, kun je zelf beslissen hoe het spel verloopt. Tot hoe lang ga je door? Hoe vaak pak je een opdracht? Mag je een opdracht weigeren?

Warme Winteravonden

De versie van Warme Winteravonden is, zoals de naam al verklapt, speciaal gemaakt voor het erotisch overwinteren. Er zitten in totaal 21 uitdagingen in. Helaas is deze versie niet zo uitgebreid als eerdere hartjesspellen, waar ruim 100 uitdagingen in zitten. Dit is een mini-uitvoering en bevat ook geen pincet om een papiertje uit het hartje te halen. Deze versie bevat meer erotische uitdagingen en geeft je de mogelijkheid om dingen te doen, die je normaal niet zou doen. Bijvoorbeeld het vastbinden van je partner of het aflikken van slagroom van elkaars lichaam.

Voorbeeld

"Ooit een seksshop bezocht? Ga er eens samen naar toe en laat jullie inspireren. Koop iets waar jullie zeker nog een warme winteravond mee kunnen doorbrengen."

Valentijnshart

De Valentijnsversie van het hart is natuurlijk een stuk romantischer dan de vorige versie. Verwacht dus geen seksshops of meester(es) spelen. Maar het aan het lachen maken van je vriend(in) of de lichaamsdelen aanwijzen van je partner, die je het mooist vindt. Misschien niet altijd even spannend, maar voor een prille relatie of partners die eerst even de spellen willen testen, is dit een uitstekende keuze. Net als de Warme Winteravonden is dit een mini-versie, dus ook hierbij zit geen pincet en zijn er 'slechts' 21 uitdagingen.

Voorbeeld

"Zet een zwoel, romantisch muziekje op en nodig jouw geliefde uit voor een heerlijke slow-dance."

De hartjesspellen zijn erg nuttig om jouw seks- en liefdesleven een beetje spannender en leuker te maken. Door het ontbreken van spelregels is het aan de spelers in welke mate het gespeeld wordt en hoe lang het spel gaat duren. Helaas bevatten bovenstaande versies 'slechts' 21 uitdagingen en dat is erg weinig ten opzichte van andere spellen met ruim 100 uitdagingen. Wel zijn de mini-versies erg handig om mee te nemen of om eerst even te proberen. Een nadeel is wel dat je na gebruik alle papiertjes weer moet oprollen en in het hartje moet stoppen, maar dat neem je dan maar voor lief. De hartjesspellen zijn erg simpel en dat is juist de kracht ervan.