DVD: Hot Tub Time Machine

Wat als je de kans krijgt om je jeugdjaren weer opnieuw te mogen doen? Zou je het dan net zo doen of zou je het iets anders doen, zodat de toekomst iets positiever voor je wordt? Die kans krijgen John Cusack (2012), Clark Duke (Sex Drive), Craig Robinson (Zack & Miri Make a Porno) en Rob Corddy (What Happens in Vegas) in Hot Tub Time Machine. Zij reizen door de tijd met behulp van een bubbelbad.

Een stel vrienden besluit om na ruim 20 jaar naar de plek te gaan waar ze toen wilde feesten hebben meegemaakt. Nu lijkt het dorp helemaal uitgestorven, maar het hotel is nog precies zoals toen. Als ze op een avond flink doordrinken en in het bubbelbad gaan zitten, gebeurt er iets vreemds. Het bubbelbad blijkt een tijdmachine te zijn, die hen terugvoert naar het jaar 1986. Dankzij de tijdmachine kunnen ze hun jeugd opnieuw beleven en hun toekomst veranderen, of niet.

Bij de plot van de film is meteen al duidelijk dat je dit niet serieus moet nemen. Dit is gewoon een komedie die lekker wegkijkt en een goede weekendfilm is. Je hoeft hierbij totaal niet na te denken, het is gewoon simpel vermaak. Dat lukt tot op zekere hoogte. Het begint pas leuk te worden als ze in de jaren '80 zijn. Vele referenties naar bijvoorbeeld Miami Vice en de zwarte Michael Jackson komen voorbij. Vooral voor de mensen die de jaren '80 hebben meegemaakt kan dit een leuke film zijn. Alles lijkt namelijk sprekend alsof het ook daadwerkelijk die tijd is.

Van de flauwe humor moet je natuurlijk wel houden. Vele seksgerelateerde grappen komen voorbij en dat kan niet iedereen waarderen. Toch komt het zeker niet in de buurt van The Hangover, wat de filmposter enigszins suggereert. De humor komt meer in de buurt van Sex Drive, een eerdere film met Clark Duke.

Hot Tub Time Machine is een leuke film geworden voor er even tussendoor. Het laat je niet lachend van je bank vallen, maar het is zeker vermakelijk. De humor is erg flauw, dus je moet van dit soort films houden. De mensen uit de jaren '80 kunnen zeker genieten van de vele verwijzingen naar die tijd. Het beste is gewoon om niets van deze film te verwachten, dan valt het altijd mee.

Extra's

- Verwijderde scènes
Er staat aan ongeveer 4,5 minuut aan verwijderde scènes op. Helaas zijn de meeste stukjes gewoon een verlengde van de scènes uit de film, dus kijk je vaak naar dezelfde stukjes.