DVD: Piranha 3D

'Sea, sex and blood.' Dit kopt de poster van de film Piranha 3D. Een remake van de regisseur van The Hills Have Eyes van de gelijknamige film uit 1978. Aan de cast is al te zien op welke doelgroep Piranha 3D mikt. Onder andere pornoster Riley Steele, Playboy-girl Kelly Brook en Hostel-regisseur Eli Roth hebben een rol in de film. Dat wordt genieten én gruwelen in één.

Jaarlijks stijgt het bevolkingsaantal van het rustige plaatsje Lake Victoria eventjes van 5.000 naar 50.000 mensen tijdens het '4th of July'-feest. Ze komen allemaal samen om een wild weekend te beleven bij het meer. Het '4th of July'-feest staat garant voor zuipend sekstoerisme. Naast het jaarlijkse geklaag van de lokale bevolking komt er nog een zorg extra bij: door een aardbeving in Lake Victoria is een scheur in de bodem van het meer ontstaan. De scheur biedt een opening van prehistorische piranha's, die zich onder het meer hadden genesteld. De moordmachines hebben maar één doel voor ogen: alles wat beweegt verscheuren.

Bovenstaand verhaal klinkt erg simpel en dat is ook juist wat de film goed maakt in het genre. Heel plat gezegd gaat de film over twee dingen: borsten en piranha's. De makers van de film hebben misschien nog een beetje geprobeerd om er een verhaal in te brengen, maar de kracht van Piranha 3D zit hem juist in het feit dat je niet hoeft na te denken. De ene dame na de andere wordt afgeslacht en natuurlijk wordt dat vol in beeld gebracht.

Helaas wordt het tegen het einde een beetje ongeloofwaardig en lijkt het alsof de regisseur een beetje te ver over-the-top ging. Maar het laat wel weer een opening voor een vervolg, die er ook gaat komen. In september komt Piranha 3DD in de bioscopen en gaat het verhaal verder.

Piranha 3D is een echte mannenfilm die je in het weekend met wat vrienden gaat kijken. Hier hoef je niet bij na te denken en de borsten en piranha's spreken voor zich. De film is gruwelijk in twee vormen: smerig en tof tegelijk. Helaas is het einde ietwat te over-the-top, maar laat het wel ruimte open voor het vervolg Piranha 3DD. Het eerste deel is geen topper geworden, maar je kunt je zeker vermaken bij deze film.

Extra's

Naast de film zijn er geen extra's aanwezig op de dvd met betrekking tot Piranha 3D. Wel staan er drie trailers op van Killers, Unthinkable en The Crazies

De film is verkrijgbaar op DVD alleen verkrijgbaar in 2D. Op blu-ray is het mogelijk om de 3D-versie te zien van de film.