DVD: I Hope They Serve Beer In Hell

In de komedie I Hope They Serve Beer In Hell is de vrijgezel Tucker Max een echte vrouwenliefhebber, tenminste dat zegt hij zelf. Het liefst gaat hij met elke vrouw naar bed. Hij wordt uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest van zijn vriend. De toekomstige bruid, Kristy, wordt voorgelogen door Tucker en de drie vrienden gaan naar de stripclub. De toekomstige bruidegom, Dan, drinkt iets te veel en belandt in de gevangenis. Als Kristy erachter komt dat Tucker alles gelogen heeft en dat hij eigenlijk ervoor gezorgd heeft dat Dan in de cel zit, heeft hij heel wat goed te maken. De komedie is een verfilming van Tucker Max' gelijknamige boek uit 2006.

Matt Czuchry speelt de rol van Tucker Max. Tucker is de klootzak van het stel en leeft alleen voor de seks. Daar worden zijn vrienden soms de dupe van. Je zou hem de Stifler van deze film kunnen noemen. Op de achterkant van de dvd wordt de vraag aan de lezer gesteld: "Wedden dat hij je grote voorbeeld wordt?". Ik mag hopen van niet. Iedere vrouw wordt namelijk een hoer of een slet genoemd en het aantal keer dat het woordje 'fuck' uit zijn mond komt, is niet bij te houden. Hierdoor krijg je totaal geen band met de hoofdpersoon en, sterker nog, valt er helemaal niks te lachen.

Tuckers vriend Drew (Jesse Bradford) is de botte van de drie. Hij is net bedrogen door zijn ex, doordat hij haar betrapte terwijl ze een rapper aan het pijpen was. Door deze gebeurtenis is hij niet in staat om nog plezierig door zijn leven te gaan. Hij bekt iedereen af en doet lekker met Tucker mee door iedere vrouw af te snauwen. Toch kennen de twee een keerpunt in hun gedrag. Drew ontmoet een stripper en krijgt een goede band met de dame en haar kind. Dan lijkt het verhaal toch nog een goede wending te krijgen, maar helaas wordt er daarna weinig aandacht meer aan besteed. Vervolgens Tucker, nadat hij niet meer op de bruiloft mag komen, ziet hij toch zijn foute gedrag in. Helaas is dan de film al bijna afgelopen.

Deze 'komedie' is eigenlijk zonde van je tijd. Er valt weinig te lachen en de karakters zullen niet echt sympathie voor je opwekken. De weinige positieve dingen zijn de verhaallijn tussen Drew en de stripper, wat helaas niet lang duurde, en de vele schaarsgekleede dames uit de film. Maar voor dat laatste zijn genoeg andere alternatieven. In dit geval is het boek van de échte Tucker Max wellicht interessanter dan de film