CD: Tiësto - Magikal Journey

Ondanks dat het 2010 is, gaat Tijs Verwest er een streep onder zetten tot en met 2008. Tijs Verwest staat bij het publiek stukken beter bekend als Tiësto en met die streep eronder bedoel ik het recente verzamelalbum Magikal Journey. Op dit album laat hij tien jaar van zijn kunnen passeren. Een Hit Collection overzicht van 1998-2008. De laatste plaat Kaleidoscope valt er dus nog even buiten. Misschien wel goed ook, want voor een decennium aan Tiësto is al een dubbel-cd nodig.

Een "Magikal Journey" heeft Tijs wel gehad, hij was ooit Nederlands beste exportproduct en was drie jaar op rij uitverkozen tot de beste dj ter wereld (een titel die wel meer Nederlandse dj's op hun naam hebben staan). Tiësto werkte met de grootste artiesten ter wereld samen en vloog de hele aardkloot over om op feesten te draaien. Gelukkig doet hij dat allemaal nog steeds. Er prijkt niet voor niets een naam als Maxi Jazz (Faithless) op de plaat, waarmee hij 'Dance4Life' op nam. Tiësto is nu eenmaal zelf een grote naam in de muzikale wereld. Zijn visie op trance en elektronische muziek was een speciale en al vroeg vergaarde hij bekendheid met trance anthems als 'Flight 643' en 'Suburban Train'.

Magikal Journey is een verzamelaar die een volledig en goed overzicht geeft van Tiësto zijn eerste tien jaar. De eerste cd is gevuld met zeventien hits waarvan wel de radio edit als standaard geldt helaas. Om dit goed te maken bevat de uitgave nog een disc met nieuwe remixen van 11 tracks, en die overstijgen de lengte van 3 minuten ruim. Niet alleen remixen van hemzelf komen erop voor, maar muzikanten als Laidback Luke, Andrew Bennett, Richard Durand and Sean Tyas verzorgen ook wat mixen. De laatste komt bijvoorbeeld met een heerlijke remix van Suburban Train op de proppen.

Voor degenen die alle platen van Tiësto al in huis hebben staan is het de vraag of de remix-cd hen kan kan verleiden, maar voor alle anderen die het oeuvre van Tiësto nog niet in het cd-rek hebben staan is dit een heerlijke plaat.

Tracklisting:

Disc 1:
01. Flight 643