VA - 90's Top 100 Best Ever

De muziek uit de jaren negentig is alweer een tijdje bezig aan een heuse revival. Evenementen met dit decennium als thema worden overal georganiseerd en verschillende acts uit die tijd treden bijna wekelijks in het land op. Voor wie deze goede oude tijd weer wil herbeleven kan zijn lol op met de cd 90's Top 100 Best Ever (In The Mix) met een hoop gouwe ouwe klappers!

Het was de tijd van de Gameboy, Baywatch en de Flippo's. Gabber zijn was hot en de Ford Escort was nog een hippe auto. Maar het was ook het decennium waarin Los Del Rio een hit scoorde met hun irritante 'Macarena'. Minstens zo irritant is 'Two Times' van Ann Lee en wie heeft er niet meegezongen met Scatman John, Culturebeat en Total Touch? Ze komen op deze cd's allemaal terug!

Eurodance was in die tijd razend populair, en dat komt dan ook uitgebreid naar voren in de mix. Snap!, Captain Hollywood Project, T-Spoon, 2 Brothers on the 4th Floor en Twenty 4 Seven zijn bekende namen en hun hits zorgen weer voor een lach op het gezicht. Later verschoof de trend naar dance/trance met artiesten als Sash, DJ Jean, DJ José vs G-Spott en ATB. En wie kent The Black & White Brothers nog? Opvallend is dat de Vengaboys niet op de cd's staan. Deze act scoorde eind jaren negentig toch een hoop grote hits in Nederland en ver daarbuiten. En ook 2 Unlimited ontbreekt, wat voor een album als dit toch wel een behoorlijke misser is...

Uiteraard ontbreekt ook het hakken en zagen niet! De drie nummer 1 hits van de Party Animals komen voorbij, DJ Paul Elstak knalt uit de speakers en ook het wat ruwere werk van o.a. de Euromasters zit in de mix. Uiteraard ontbreken ook culthelden Hakkuhbar en de Mosselman niet. Wie wel gemist worden zijn Charly Lownoise & Mental Theo. Het duo scoorde een hele hoop grote hits, maar wordt op deze cd's gepasseerd.

De Mosselman

Dat geldt ook voor de de grote boy- en girlbands van die tijd. Ik zou niet durven beweren dat de Backstreet Boys, de Spice Girls en N-Sync zo fantastisch zijn, maar ze mogen eigenlijk niet ontbreken op een album met dit format.

Deze drie cd's staan garant voor een hoop 'Oh ja'-momenten en meezingen is onvermijdelijk. Hoe fout sommige nummers vandaag de dag ook mogen zijn, leuke muziek werd er in de nineties wel gemaakt! Helaas moeten er keuzes gemaakt worden, maar het is toch jammer dat een aantal grote namen in deze mix missen. Verder is het gewoon een heerlijke mix die je gewoon moet hebben voor een portie jeugdsentiment!