DVD: Dana Gould - Let Me Put My Thoughts In you

Dana Gould zal geen naam zijn die iedereen direct bekend voorkomt. Alleen de echte Simpsons fans zullen de naam van deze stand-up comedian/schrijver direct herkennen. Hij schreef namelijk zes jaar lang mee aan deze serie en won daar zelfs een Emmy mee. Maar voordat hij dat werk ging doen was hij al actief als standup comedian. In de tijd dat hij actief was als schrijver bleef hij regelmatig optreden en nieuw materiaal schrijven. Dit alles wist hij in één show te verwerken van iets meer dan drie kwartier en die is nu op dvd verschenen: Let Me Put My Thoughts In You.

Naast zijn schrijfwerk voor The Simpsons schreef Gould ook voor shows als The Ben Stiller show. Hij had ook meerdere rollen in diezelfde The Ben Stiller Show, een enkele keer in Seinfeld. Daarnaast maakte hij meerdere korte films als Last Man On Earth, Break On Through With J.F.K., A Night On Java Island, en Soul Mates. Op de laatste na acteerde hij ook in al deze films.

In zijn stand-up routine valt Gould vaak terug op zijn eigen  familieleven of van anderen zoals hij zich dat voorstelt. Hij verteld alles heel levendig en weet je continu geboeid te houden. Het is duidelijk dat hij een goede schrijver is. Alle grappen lopen heel soepel in elkaar door en komen losjes over alsof hij ze ter plekke verzint. Vooral het stukje over conversaties met zijn 5-jarig kind zijn echt hilarisch. Gould maakt veelvuldig gebruik van zijn handen en zijn gezicht wat echt hilarische taferelen oplevert.

Naast de hoofdfeature staan er ook nog enkele extra's op de dvd. Zo staan er enkele deleted scenes op, een kort interview met Gould en zijn korte film Soul Mates. De DVD is ook voorzien van Nederlandse ondertiteling maar die is zoals altijd vrij matig en voegt weinig toe. Al met al kan ik zeggen dat deze DVD een echte aanrader is om te kopen, vier sterren krijgt hij van mij.

Als laatste nog de trailer van de DVD: