DVD: New Kids

De New Kids bestaan uit vijf jongens: Gerrie van Boven, Richard Batsbak, Rikkert Biemans, Robbie Schuurmans en Barrie Butsers. Een carrière houden ze er niet echt op na, want de heren zijn niet verder gekomen dan automonteur, magazijnbediende, de plantsoenendienst of de bijstand. Kortom: tijd genoeg om niks te doen! Dat zien we terug in de 19 afleveringen van het derde seizoen die je op deze dvd kunt vinden. In je blote snikkel een SWAT-team uitdagen, met een vorkheftruck een camping terroriseren, een buitenboordmotor van € 25.000 slopen of midden in het dorp staan hakken op vette hardcore: in Maaskantje kan het allemaal! De sketches zijn kort, slechts 3 minuten, maar stuk voor stuk hilarisch.

New Kids

Extra's zijn er ook meer dan genoeg te vinden op het schijfje: maar liefst 2,5 uur! Altijd leuk zijn bloopers (struikelen over een stoeprand, een blik bier tegen je bakkes) en de making-of van een serie. Uiteraard ontbreekt ook de videoclip van de nummer-1 hit 'Broodje Bakpao' (inclusief making-of) niet. Verder nog een hele hoop filmpjes met een hoop gescheld, bier, scheten, geweld en beukende gabberbeats. Helaas ontbreken de afleveringen uit de eerste seizoenen. Ook wordt je min of meer gestoord van al het geouwehoer in het menu, al is dat wel helemaal in stijl van de serie. Maar verder is de dvd meer dan de moeite waard om op de bank te gaan bekijken, tenzij je een teer zieltje hebt. Al dan niet met een broodje bakpao en een Schultenbrau. Of om het in New Kids-stijl samen te vatten: BAM!