DVD: G-force

Wat nou Batman, Spiderman of Catwoman! Deze vier super cavia’s werken samen met een mol en een vlieg om de wereld te redden van massavernietiging. Dus wie zegt dat er spierkracht nodig is om de aarde te redden, die liegt. Vier schattige kleine cavia’s kunnen het ook. DanoontjePowerrrr! G-force to the rescue.

Het is weer eens zover, de wereld staat op het punt van vergaan. Dit keer niet door vulkanen, aardverschuivingen of andere enge dingen. Nee, dit keer is een groot bedrijf in huishoudapparatuur van plan de wereld over te nemen met evil huishoudapparatuur. Stel je voor dat je keukenmachine je ineens achterna komt! Niemand kan het bedrijf stoppen. De FBI krijgt geen huiszoekingsbevel om daar naar binnen te komen. Wie moet je dan inzetten om er achter te komen wat ze allemaal van plan zijn? Binnen een speciale afdeling van de FBI traint wetenschapper Ben dieren op tot special agent. Het team bestaat uit drie cavia’s Darwin, Juarez en Blaster. Zij worden bijgestaan door Speckles de mol en Mooch de vlieg. Nog voor ze echt goed aan hun missie kunnen beginnen komen wat hogere heren van de FBI het laboratorium binnen wandelen en doeken de hele operatie] van Ben op. Wat nou speciaal getrainde dieren, onzin! Zo belanden ze allemaal in de dierenwinkel. Lukt het ze te ontsnappen uit de winkel? Zullen ze de wereld redden?

De dvd die wij op de mat aantroffen om te reviewen, hebben wij bekeken in het Nederlands. Zo komen de originele stemmen van Darwin en konsoorten die door bijvoorbeeld Sam Rockwell, Nicholas Cage en Steve Buscemi zijn ingesproken te vervallen. Wij mogen het doen met de stemmen van Cas Jansen, Tanja Jess en Giel Beelen. Of dat nou zo positief is, mag je zelf bepalen. Wij vonden het acteerwerk van de Nederlandse stemmen nogal tegenvallen. Het is namelijk niet heel gemakkelijk om een kinderfilm in te spreken en dat is met G-force pijnlijk duidelijk geworden. De reden waarom wij hem niet met de originele stemmen hebben gekeken, is omdat de dvd standaard start met onze eigen taal.

De film zelf is voor de gewone huis, tuin en keuken kijker erg leuk om te zien. De bekende filmrecenties zullen er zeker niet over te spreken zijn geweest, maar voor op de bank met de kinderen is het zeker geen straf om naar te kijken. Ook voor de ouders blijkt deze film namelijk wel goed uit te zitten. Het is echter heel zonde dat de makers van de film de karakters niet heel veel diepgang hebben gegeven. Ze werken allemaal samen in een team, maar niemand heeft specialisme. Je kunt ze wel gemakkelijk uit elkaar houden. De leider van de groep is namelijk Darwin, de herrieschopper is Blaster en de stoere vrouw is Juarez. Verder is de film vrij oppervlakkig, maar wat verwacht je dan ook van een kinderfilm. Het hele verhaal wordt levendig gehouden door een flinke lading popmuziek en actiescènes. Over de visuele kant van de film mag zeker niet geklaagd worden. Alles ziet er gelikt uit. De overgang tussen de CGI-force cavia’s en de echte shots zijn bijna niet te zien.

Naast de film staat er niet heel veel extra’s op de dvd. Enkel de G-force bloopers zijn terug te vinden. Deze zijn ook niet echt spectaculair te noemen. Al met al krijgt deze dvd van ons drie sterren. Hij is namelijk voor jong en oud leuk om naar te kijken.

Label: Walt Disney Studios Home Entertainment Releasedatum:
November 2009 Kijkwijzer:

Waardering Film: Waardering extra's: