CD: Eclectic Beatz 9 - The after summer edition

Urban en house mixen met elkaar is tegenwoordig super populair en dat kan Hardwell weten. Hij is ondertussen aangekomen bij editie negen van zijn populaire Eclectic Beatz volumes. De voorgaande acht edities waren goede mixen tussen house en urban tunes. Eens kijken of hij deze keer weer zo’n goede combinatie heeft weten te vinden. Dit keer gebruikt hij de zwoele hete zomertunes om ons als luisteraar nog even te laten genieten van al die heerlijke zonnestralen.

Oké, buiten beginnen de blaadjes alweer van de boom te vallen, maar binnen doet Hardwell nog een keer een poging ons de zon weer te laten voelen. Hij trapt zijn mix af met de heerlijke meezinger ‘Leave The World Behind’. Deze wordt opgevolgd door ‘Don’t turn You Back’ wat op zichzelf een meesterlijke en heerlijke houseplaat is. Echter wordt deze track nu op een compleet saaie en nietszeggende manier ingemixt. Erg zonde, misschien had deze iets verderop in de mix moeten zitten om hem helemaal tot zijn recht te laten komen. Als je zo in het algemeen naar de 23 tracks kijkt die Hardwell heeft gebruikt voor de mix is al duidelijk te zien dat hij zich er dit keer wel erg makkelijk vanaf maakt. Hij heeft een flink aantal grote namen in de lijst staan, maar dat zijn ook wel gelijk de bekende tracks die elke liefhebber al lang kent zoals bijvoorbeeld 'Polkadots' van Afrojack en Sebastian Ingrosso’s 'Kidsos'. Dit keer helaas ook weinig variatie in de stijlen. Er komt erg weinig of geen Urban als invloed in de mix naar boven. Het is vooral progressive en techhouse wat de klok slaat. Natuurlijk doen nummers zoals ‘Output’ van Fedde Le Grand en ‘Emporium’ van Sidney Samson & Tony Cha Cha het altijd goed. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je dan geen variatie meer in een mix hoeft te gooien.

23 nummers duren opeens lang en na ongeveer track 12 heb je het wel gehad met deze mix van zomerse tunes. Daarbij komt ook nog eens kijken dat niet alle overgangen van de nummers erg lekker lopen. Soms wordt het abrupt afgebroken en doorgemixt in het volgende nummer. Je zou haast zeggen dat het een haast klusje is geweest voor Hardwell. Met wat meer tijd en energie had hij zeker iets beters kunnen maken van deze remix. Dit is een mindere editie van de Eclectic Beatz reeks, nu maar hopen dat editie 10 wel weer vol staat met heerlijke gecombineerde house-urban tracks met briljante overgangen. Deze krijgt helaas maar 2,5 ster.

Tracklist:

01. Axwell/Ingrosso/Angello/Laidback Luke - Leave The World Behind (Daddy's Groove Magic Island Re).
02. Olav Basoski & Dj Erick E - Don't Turn Your Back (Gregor Salto Remix).