DVD: He's just not that into you

Jennifer Aniston heeft het maar druk dit jaar. Ze hobbelt van de ene film naar de andere. Hieronder valt ook de dit jaar uitgekomen romantische komedie (helemaal haar genre aan het worden!) He's just not that into you. Deze film is sinds september op dvd verkrijgbaar.

Kort samengevat
Toen de film in april van dit jaar in de bioscoop kwam bespraken we hem al op FOK!, maar omdat het toch weer anders is wanneer je een dvd kijkt, hier eerst even een korte samenvatting van het verhaal.

De film is gebaseerd op het gelijknamige boek dat Greg Behrendt en Liz Tuccillo schreven. Zij zijn ook al bekend van co-schrijverschap bij Sex and the city, niet de minste dus als het op dit soort films en verhalen aan komt. He's just not that into you volgt een groep dertigers bij hun zoektocht naar de ware liefde. Hierbij staat vooral het proberen te begrijpen van het andere geslacht centraal... en dat valt niet mee, dat kan ik je op een briefje geven. Niet voor niets komen 'mannen van Mars' en 'vrouwen van Venus'. Dat daten en relaties aangaan niet zomaar iets is, ervaren ze stuk voor stuk; ze belanden van de ene valkuil in de andere. De signalen zouden toch echter wel opgepikt moeten worden:

Wanneer hij je niet terugbelt terwijl hij dat wel beloofde, of als hij niet met je naar bed gaat zoals je hoopte, als hij getrouwd blijkt te zijn of met een ander het bed in duikt... ga er dan maar van uit dat hij 'not that into you is', geen interesse dus.

Bekend Hollywood
De film moet het vooral hebben van de bekende namen: Jennifer Aniston, Ben Affleck, Scarlett Johansson en Drew Barrymore, aangevuld met iets minder bekende als Bradley Cooper, Jennifer Connolly en Justin Long. Het verhaal is wat we van romkom mogen verwachten, niet al te diep en redelijk voorspelbaar. Toch kun je je er ook weer geen buil aan vallen, want het is best vermakelijk allemaal en voor sommigen ook wel herkenbaar. Bij de release op dvd is het wel wat jammer dat er niet al te veel extra's op de disc zijn opgenomen, hij komt niet verder dan een setje 'deleted scenes'. Enkele bloopers waren wel leuk geweest.

Al met al gaven we hierboven al aan dat je je eigenlijk niet in de vingers zult snijden met deze dvd, zeker niet als je wel van een romkommetje houdt, of indruk wilt maken op je vriendin en op deze manier je zachte, vrouwelijke kant wilt laten zien... Voor iets minder dan 15 euro zit je dan gebakken. Dus heren, naar de winkel als je je vriendin/vrouw wilt laten zien dat je wel 'into' haar bent, en dames, naar de winkel omdat je gewoon een leuke komedie wilt zien.

Label: Releasedatum: september 2009 Kijkwijzer:n
Waardering Film: Waardering extra's:

Kijk voor meer films en dvd's in Film, Tv & Radio.