Halo 3

We komen uiteindelijk toch terecht bij een ander zwak punt van Halo 3 en dat zijn toch wel de graphics. Halo 3 ziet eruit als een opgepoetste Halo 2 en daarmee wint het absoluut geen schoonheidsprijs. Het is allemaal wat simpeltjes en steriel. Bungie is er echter wel heel goed in geslaagd om je een episch gevoel te geven in de levels door prachtige achtergronden te gebruiken waar je mond bijna van open valt. Watervallen, grote ruimteschepen, kraters, veldslagen, het komt allemaal voorbij en dit geeft je echt het gevoel dat je in al je grootsheid toch maar een klein poppetje bent.

Op de vorige pagina kon je al lezen dat het mogelijk was om screenshots en filmpjes te delen via de website van Bungie. Het leuke hieraan is dat het amper moeite kost om deze te maken met een zeer intuitieve replaymogelijkheid. Je laatste vijfentwintig gespeelde potjes worden namelijk allemaal opgeslagen en deze kun je dan op je dooie gemak nog eens bekijken vanuit alle hoeken en gezichtspunten van jou keuze. Je kunt hierbij de tijd stilzetten en om de actie heendraaien alsof je in de Matrix zit. Je kunt vervolgens ook nog een screenshot maken en deze met een druk op de knop naar de website van Bungie verzenden. Het maken en uploaden van een filmpje doe je op bijna dezelfde manier en is zelfs voor mensen die moeite hebben met de campaign op easy een fluitje van een cent.

Ondergetekende op zijn beste moment: \\\"One shot, two kills!\\\"
<\/center>

Pielen op de piano en piew piew
Bij Bungie zijn ze er ook deze keer weer in geslaagd om een dijk van een soundtrack neer te zetten. Het zijn maar een paar zachte tonen van een piano die miljoenen gamers zich nog jaren zullen herinneren. Deze bekende klanken die zich natuurlijk moeilijk in woorden bevatten, maar ze zetten een duidelijke toon voor de rest van de soundtrack die werkelijk fantastisch is. De geluidseffecten in de game zijn ook nog steeds erg goed, guns kun je alleen op basis van hun geluid makkelijk van elkaar onderscheiden en ook het gestuiter van de granaten zorgt ervoor dat je altijd op het puntje van je bank zult zitten. Leuke details zijn de one-liners van zowel je vijanden als de mariniers die aan je zijde zullen vechten.