Ultimate Ghosts N Goblins









19 September 1985 was een gedenkwaardige dag.


Toen bracht designer Tokuro Fujiwara van de firma Capcom het spel Makaimura uit!


Aangezien niemand buiten Japan enig idee had waar die titel op sloeg (letterlijk vertaald betekent het Ghost Demon World) besloten ze voor de Amerikaanse markt de titel van het spel te veranderen in...










Diverse computers uit die tijd (waaronder de Commodore 64, ZX Spectrum en NES) maakten kennis met Ghost\'n Goblins: een prachtig side-scrolling platformspel over een riddertje dat een prinses in nood moet redden. De prinses is namelijk ontvoerd door de demonen uit het dodenrijk. Die ellendige demonen willen graag overheersen in het rijk van de levenden en daar hebben ze wat royal blood voor nodig. De koene ridder Arthur zweert dat hij de prinses zal redden en besluit het dodenrijk in te stappen. Daar neemt Arthur het op tegen tientallen verschillende vijanden waaronder zombies, kraaien, monsters en ander gespuis.

Het originele spel was retemoeilijk! Je begon met drie levens en een beperkte tijd om een level op te lossen, alhoewel elke port van de game weer een beetje anders in elkaar zat. Het was bijna onmogelijk de originele game uit te spelen op één credit. Maar hoe zit het met deze versie voor de PSP?