Blade Dancer: Lineage of Light

Hoog in de hemel schijnt de maan op de wereld genaamd Lunadia.

Duizend jaar geleden werd het geregeerd door een slechte heerser tot één dappere held de strijd met de heerser aan ging. Deze \"beschermer van het licht\" was de Blade Dancer genaamd Gerard. Hij jaagde de slechte heerser op tot een klein eilandje in het oosten van de planeet. Gerard verdween, maar de heerser stuurde zijn hulpje, de onsterfelijke Dread Knight, op oorlogspad. Lunadia was verdoemd.

Maar meteen daarna verscheen het bericht dat de duistere krachten verslagen waren. De Blade Dancer was verdwenen, dus wie of wat had de duistere krachten een halt toegeroepen? Niemand die het weet.

Onze held, de zeventien jarige Lance Bennet heeft hier allemaal geen idee van. Samen met zijn trouwe metgezel, het aapje Shushu, is hij naar het mysterieuze eiland Foo gekomen om zijn krachten te testen in gevechten.

Tijdens die reis heeft hij een droom waarin een bloedmooi meisje zijn hulp vraagt. Wie is ze en wat heeft dit allemaal te maken met Lance?

Dit is het verhaal van Blade Dancer: Lineage of Light. Een nieuw Role Playing Game van Sony voor je PSP.

Na het opstarten van de UMD en kennis gemaakt te hebben met de diverse logo\'s van uitgevers en ontwikkelaars begint er een vrij lang introductiefimpje over Blade Dancer en de belangrijkste characters. Het fimpje is gemaakt in de stijl van een een anime-serie. Er wordt niet heel veel van het verhaal zelf uit de doeken gedaan, want het meeste staat al in de handleiding vemeld.

In het hoofdmenu kun je kiezen uit drie opties: Een nieuw spel beginnen, een savegame inladen en Network Play. Over die laatste kunnen we al heel kort zijn, want dat is niet getest. Er waren geen andere spelers met hetzelfde spel in de buurt. Je hebt bij Blade Dancer de mogelijkheid met maximaal vier andere PSP en game-bezitters via AdHoc WiFi met elkaar de RPG te spelen. Let the game begin!