ProStroke Golf: World Tour 2007

Golf-games hebben me nooit echt getrokken. Sowieso is de sport veel te traag wat mij betreft en om dat dan vervolgens in een game te verwerken maakt het er niet veel beter op. Nu speel ik tegenwoordig wel vaker games die me in eerste instantie niets leken en waar ik me uiteindelijk toch mee vermaakt heb, dus waarom een golf-game niet? Vandaar dat de Xbox weer uit de doos kwam en ProStroke Golf: World Tour 2007 misschien wel de laatste game werd die mijn oude console ging beroeren. Zou deze game een waardig afscheid betekenen voor de oude doos?

Het eerste wat ik zie aan ProStroke Golf: World Tour 2007 is dat er ruim reclame wordt gemaakt met de vele bekende spelers en commentatoren. Tenminste, ik dacht dat ze bekend waren, ik heb geen verstand van golf namelijk. Blijkbaar waren de heren die de doos sierden helemaal geen grote heren in het golf, maar meer middenmoters. Dit hoeft niets te zeggen over de game, het kan net zo goed betekenen dat al het ontwikkelgeld in de game zat en er niet genoeg over was om iemand als Tiger Woods op de cover te krijgen.

Dus wat biedt ProStroke Golf: World Tour 2007 nu eigenlijk? Allereerst hebben we daar de training mode, we zien verder een quick round, een tournament-mode en een career. Kortom, alles wat je mag verwachten van een game met World Tour in de naam. De meeste modi spreken voor zich. De training mode leert je om te gaan met de besturing van de game, in de quick round speel je een snel potje tegen een computergestuurde of menselijke tegenstanders en in de tournament-mode neem je het op tegen maximaal 68 tegenstanders.

Elke sport-game van tegenwoordig draait om de career-mode, lekker grote toernooien afreizen om de grootste golfer ter wereld te worden. Nu schoot deze game al te kort op het gebied van bekended golfers, qua courses is het niet anders. Er zitten welgeteld twee bestaande greens in de game, de rest is allemaal bedacht. De toernooien die je afreist bestaan dus ook niet. Nu hebben arcade games dit wel vaker, dus een echte ramp hoeft het niet te zijn. Helaas zijn de tooernooien ongeveer even leuk als het begraven van een olifant met een theelepeltje. Het probleem is dat je samen met een computer-tegenstander de holes afwerkt en je alles wat je tegenstander doet moet bekijken. Ik begreep al nooit waarom er een view-mode in sommige games was en nu nog minder, er is namelijk echt geen bal aan. Als ik golf wil kijken dan zet ik Eurosport aan.